Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Social medium Facebook heeft gehoord dat de sociale audio-app Clubhouse een enorm succes is. Juist nu het qua gebruik wat minder gaat met Facebook, lijkt het bedrijf wederom een idee van een ander te willen gebruiken voor eigen gewin. In dit geval komt het in de Clubhouse-concurrent Hotline.
Hotline
Helemaal eerlijk is de vergelijking met Clubhouse niet, want waar de plotseling zo populaire iPhone-app alleen voor audio is bedoeld, heeft Hotline ook mogelijkheden voor het streamen van videobeelden. Verder is het wel precies Clubhouse: een aantal experts kunnen met elkaar praten, waarbij de luisteraars -of kijkers- vragen kunnen stellen. Je ziet aan avatars wie er zoal luisteren of kijken en mensen kunnen een vraag stellen via een chatbericht.
Hotline is geënt op deskundigen die de wereld slimmer willen maken, want het idee is dat er vooral Q&A’s worden gedaan met mensen die in verschillende vakgebieden experts zijn. Voor Amerikaanse gebruikers is het nu mogelijk om je op een wachtlijst te laten zetten voor Hotline. Vooralsnog lijkt de app alleen in de VS uit te komen, dus als Nederlander is het helaas niet mogelijk om je in te schrijven.
Clubhouse
Ondertussen wint Clubhouse aan terrein, Twitter wilde het overnemen (en komt nu met ‘Spaces’) zelfs Facebook-ceo Mark Zuckerberg was er kortgeleden op te beluisteren. Grote bedrijven gaan ermee aan de slag en veel iPhone-gebruikers hebben de app al gedownload. Heel veel: Clubhouse had vorige maand meer dan zes miljoen gebruikers. Dat is extra indrukwekkend als je beseft dat deze app niet op Android beschikbaar is. Hier wordt overigens wel aan gewerkt. Bovendien is het niet zo dat je zomaar gebruik kunt maken van Clubhouse. Zoals de naam doet vermoeden zit er wel een soort clubgevoel aan vast.
Zo kun je niet zelf lid worden, maar heb je een uitnodiging van iemand anders nodig om bij het ‘clubje’ te mogen. Nu is dat clubje inmiddels dus al zes miljoen mensen, maar de app blijft deze manier van mensen toevoegen houden. De gesprekken die mensen via Clubhouse hebben worden gevoerd in kamers (rooms) en anderen kunnen daar dan weer naar luisteren. Het gaat vaak specifiek over een bepaald onderwerp, zoals technologie of duurzaamheid. Er zijn openbare en gesloten kamers.
Video-app
Clubhouse geeft aan dat de gesprekken niet worden opgenomen, maar luisteraars kunnen de audio wel degelijk opnemen. Oppassen dus met wat je zegt op Clubhouse, en straks waarschijnlijk ook op Hotline. Sterker nog, het is waarschijnlijk extra oppassen op Hotline, omdat daar ook video bij komt kijken. We zijn benieuwd naar Hotline, al is het moeilijk om bij het horen van die naam van het nieuwe initiatief van Facebook niet te denken aan dat ene liedje…
Beeldbron: Saydung89
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Social Network
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024