Social Media11.10.2016

Facebook (her)introduceert Workplace


Facebook at Work krijgt update

Bij Facebook hadden ze al jaren een interne versie van hun eigen app, als een soort ultiem intranet. Nu zijn ze na een jaar van experimenteren met een versie van die app bij andere organisaties klaar om Workplace (by Facebook) open te stellen voor elk bedrijf of organisatie dat het wil hebben.

Voor de goede orde: je gaat niet de minsten achterna. Onder andere Oxfam, Starbucks, Booking.com en zo’n duizend andere grote groepen mensen gebruiken Workplace al en volgens Facebook zelf is het verbazend hoe breed de adoptie van de app is.

workplace-by-facebook
workplace-by-facebook

Net Facebook

In de basis krijg je met Workplace een afgebakende versie van Facebook, met alles erin zoals de nieuwsfeed, chat, groepen, live, search, trending posts en reacties. Het is Facebook’s manier om te zeggen dat je niet over hoeft te stappen op Slack of andere apps om apart met je collega’s in gesprek te blijven zonder steeds gestoord te worden door uitnodigingen voor Candy Crush of likes op de hond van je tante.

Er zijn ook features die je alleen op Workplace hebt, natuurlijk, zoals dashboards met analytics, integraties met single sign-on en natuurlijk het belangrijkste: een manier om de IT-afdeling niet nog gestresster te maken door de integratie met bestaande systemen makkelijk(er) te maken. Ook is er nu net nieuw Muti-cCompany Groups, dat een task force of multidisciplinair team uit verschillende bedrijven toch veilig laat samenwerken als groep.

workplace-facebook-admin
workplace-facebook-admin

Kosten

Zoals het een product gericht op bedrijven betaamt is Workplace niet gratis, als je tenminste geen non-profit of onderwijsinstelling bent. Er is een proefperiode van drie maanden en daarna betaal je per werknemer die het product gebruikt. Letterlijk trouwens, want als je een maand niet mee doet hoef je ook niet te betalen. Tot 1.000 werknemers is het drie dollar per maand, teruglopend naar één dollar als je met meer dan 10.000 mensen Workplace gebruikt.

Noodzaak

Facebook begint op achterstand in deze categorie apps, maar we vermoeden dat ze snel zullen kunnen bijtrekken, mede door de goedkope prijs richting de echt grote bedrijven. Nu lijkt het er sowieso op dat de echt grote bedrijven en overheden, waar doorgaans maar heel zelden iets nieuws wordt gedaan, het doel zijn van Workplace. Het is ook ideaal: zelfs in de meest vastgeroeste sector die er is kennen mensen Facebook wel, dus training (en tegenstand) is minimaal. Als dat lukt heeft Facebook de kleinere organisaties niet nodig om van Workplace een succes te maken.

[Afbeeldingen © Facebook]

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!