Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Facebook gaat niet alleen maar nepnieuws aanpakken, ze willen ook voorkomen dat je na het klikken van een link in je tijdlijn op een pagina terecht komt waar weinig content op staat, omringd door veel of slechte advertenties. Clickbait is er genoeg, dus gaat Facebook dat soort bestemmingspagina’s veel minder laten voorkomen in je feed, zelfs als het advertenties zijn.
Langzaam aan
Goed om te zien dat Facebook vervelende pagina’s waar je per ongeluk op kunt terechtkomen gaat aanpakken. Het verschil zal gaandeweg merkbaar worden, zo zeggen ze in hun blog.
Uitgevers die het beter voor elkaar hebben zullen volgens Facebook hun verkeer zien stijgen, terwijl het andersom zal gaan voor degenen die het niet zo nauw nemen met de richtlijnen.
[Afbeeldingen © Facebook]
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024