Social Media11.09.2014

EMEA Client Council van Facebook


Facebook ziet het als missie om de wereld meer open en verbonden te maken. Hiervoor is het ook essentieel dat ze samenwerken met en luisteren naar klanten. Om prioriteiten af te stemmen en zo een grotere impact te hebben in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Als onderdeel van dit proces kondigen ze vandaag de oprichting van het EMEA Client Council.

De nieuwe EMEA Client Council zal bestaan uit vertegenwoordigers van merken/bedrijven en organisaties uit Europa, Afrika en het Midden Oosten en uit enkele Facebook topmensen. Facebook gelooft dat zowel ontwikkelde als opkomende landen veel van elkaar kunnen leren en wil daarom een forum bieden waar de besten uit het vak kunnen luisteren, inspireren en ideeën uitwisselen over de toekomst van marketing.

Die toekomst zal steunen op apparaten die met elkaar verbonden zijn en het mobiele internet. Het aantal mensen dat toegang heeft tot internet groeit ontzettend snel en apparaten zoals mobiele telefoons, tablets maar ook wearables veranderen de manier waarop mensen zich gedragen en de manier waarop groei in de EMEA-regio tot stand komt. In delen van Afrika en het Midden-Oosten bijvoorbeeld is de mobiele telefoon een echte lifeline, en biedt het informatie over marktprijzen, gezondheidszorg, bankieren, werk en entertainment. 

Het is spannend om te zien hoe nauw betrokken Facebook is bij ontwikkeling van ‘mobiel’. Dit zorgt ervoor dat merken zoals die van Unilever zich ook meer op mobiel richten. De uitdaging die voor ons ligt is om ervoor te zorgen dat we de juiste middelen creëren, deze op de juiste manier inzetten en op de juiste manier de effecten meten – alles op mobiel,” aldus Rob Master, VP Media Americas & Europe bij Unilever.

In alle discussie rondom data, vergeten we vaak dat ons vak om mensen draait. Wat deze groep van professionals doet is ervoor zorgen dat het debat voorwaarts kan gaan en verschuift van een puur transactioneel, data-gericht gesprek naar een gesprek dat over mensen, interessante creativiteit en betrokkenheid gaat,” aldus Iain Jacob, President of Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group.

Facebook gelooft dat technologie de kwaliteit van creativiteit moet ondersteunen, niet vervangen. Daarom is Facebook het hart van ‘storytelling‘. De EMEA Client Council zal Facebook helpen bij de voorwaarden om te komen tot goede creatieve advertenties -uitstekende copy en rijke beelden- met content die de unieke interesses, passies en persoonlijkheid van mensen weergeeft.

Samenstelling EMEA Client Council

  • Rob Horler, CEO Northern Europe, Aegis Media
  • Cedric Boehm, Zone Europe Strategic Planning, Nestlé
  • Rob Master, VP, Media: Americas & Europe, Unilever
  • Gigi Levy, Angel Investor
  • Iain Jacob, President, Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group
  • Eleonore Ogrinz, Head of International Advertising, Red Bull
  • Steven Althaus, Director of Brand Management, BMW
  • Markus Fuchshofen, SVP Online Sales & Marketing, Bonprix
  • Nick Lawson, CEO, Mediacom
  • Colin Gottlieb, CEO EMEA, Omnicom Group
  • Sophie Blum, CEO Israel, P&G
  • Anders Sundt-Jensen, Head of Marketing Communications, Volkswagen
  • Jerome Cochet, Senior Vice President Sales, Zalando
  • Stephen Taylor, CMO Europe, Samsung EHQ
  • Rob Degroot, EVP ENA, Reckitt Benckiser
  • Tricia Welber, CMO EMEA, The Walt Disney Company
  • Gerry D’Angelo, European Media Director, Mondelez
...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads