Facebook breidt de mogelijkheden van de Call to Action knop voor Pagina’s en ‘link ads’ uit. Pagina’s van non-profitorganisaties kunnen nu, naast de zeven (Use App, Book Now, Contact Us, Play Game, Shop Now, Sign Up en Watch Video) andere mogelijkheden, de optie “Doneren” kiezen.
“Dagelijks gebruiken mensen Facebook om aandacht te vragen voor goededoelenorganisaties. Facebook is geïnspireerd hoeveel mensen en organisaties met behulp van Facebook dit doen en heeft hierop besloten een doneerfunctie aan de call to action knoppen toe te voegen.”
Facebook introduceerde eerder al een “Doneer” knop in december 2013, maar die was enkel beschikbaar voor een select aantal non-profit partners.
Ten opzichte van deze eerdere knop is er wel een groot verschil. De nieuwe “Donatie” knop stuurt gebruikers naar websites buiten het sociale netwerk. In 2013 verscheen er een donatie scherm binnen Facebook. Onduidelijk is waarom deze aanpassing is doorgevoerd, maar het heeft er mogelijk mee te maken dat niet iedereen staat te springen om zijn creditkaart of PayPal account gegevens met het sociale netwerk te delen.
Non-profitorganisaties zullen niet klagen aangezien ze er 1,5 miljard potentiële donoren bij krijgen.
[Afbeelding: © ArtemSam – Fotolia.com]