Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Twitter is al maanden hard, om niet te zeggen wanhopig, op zoek naar inkomsten. Adverteerders rennen net zo snel weg weg de ontslagen medewerkers van het social media newerk. Gedreven door Elon Musk heeft Twitter de afgelopen maanden al diverse proefballonnetjes voor meer omzet opgelaten, zoals een advertentie-vrij abonnement, een vernieuwd – en duurder – Twitter Blue abbo en Verified Organizations. Die laatste is bedoeld om bedrijven, door middel van een ‘gouden vinkje’ achter hun twitternaam, de mogelijkheid te geven dat het betreffende account daadwerkelijk van dat bedrijf is.
Diamanten prijskaartje voor het gouden vinkje?
Dat bedrijven voor het ‘gouden vinkje’ en het Verified Organizations moeten betalen via een abonnement is niet zo vreemd. Echter, afgelopen weekend kwam via twitter het bericht in omloop dat dit abonnement wel eens bijzonder prijzig zou kunnen worden.
Een social media adviseur tweette een ‘aanbieding’ die hij vanuit Twitter ontvangen had. Daarin wordt het ‘gouden vinkje’ abonnement aangeboden voor 1000 dollar per maand (plus 50 dollar voor elk volgende geverifieerd twitter-account van hetzelfde bedrijf).
Blauwe vinkjes werden nauwelijks geverifieerd
Bijzonder is dat het idee voor het gouden vinkje en ‘verified organizations’ mede voortgekomen lijkt te zijn uit de manier waarop Twitter onder Musk omging met het blauwe vinkje. Toen besloten werd om dat voor 8 dollar per maand te gaan verkopen, zonder dat verder gecontroleerd werd of de koper ook écht de persoon of het bedrijf was die bij het account hoorde, werd daar massaal, ook door bedrijven, misbruik van gemaakt.
Ineens doken zogenaamd geverifieerde zakelijke twitter accounts op die ‘gekocht’ waren door andere personen of bedrijven. Doorgaans lieden die daar, op z’n zachtst gezegd, niet de beste bedoelingen bij hadden.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024