Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Emoji zijn niet meer weg te denken uit ons leven. We gebruiken ze allemaal, ook in zakelijke communicatie. Daarom is het goed voor social media-marketeers om te weten hoe je emoji slim inzet. Want ze zijn leuk, relevant en als je ze op de juiste manier gebruikt valt je boodschap extra op. Onze hersenen houden van visuele inhoud en daarom trekt een tekst die van emoji is voorzien nog sneller onze aandacht. Emoji zijn een ideale manier om te gebruiken in je marketingstrategie, je boodschap blijft een stuk beter hangen.
Of je nu een (middel)grote of kleine onderneming bent. Kijk maar eens hoe Netflix emoji gebruikt. Bijna elk bericht wordt voorzien van bijpassende tekens:
De 10 meest gebruikte emoji
Emoji zijn kleine tekens die een emotionele context geven aan je tekst. Ze kunnen je gevoelens verduidelijken én zijn handig om in te zetten als je kort maar krachtig wil reageren op een bericht. We gebruiken de tekens al sinds de jaren ’90, maar de manier waarop is nogal veranderd. Sinds de komst van WhatsApp en grote social mediaplatforms als Facebook, Twitter en Instagram, zijn ze niet meer weg te denken uit ons leven. Waarschijnlijk heb jij ook een aantal veelgebruikte favoriete emoji. Op social media en beoordelingssites werden de volgende emoji in juni 2021 het meest gebruikt:
????????????????????????✨❤???? ????
Hoe je als marketeer emoji slim kunt inzetten
Gebruik je nog geen emoji in je communicatie op social media? Dan vertellen we je nu eerst kort waarom je dat wél zou moeten doen. Gebruikt je doelgroep emoji? Dan is het heel verstandig als je communiceert in hun taal. Bovendien kun je er met de kleine tekens voor zorgen dat je aantrekkelijk en herkenbaar bent. Wanneer jij precies de goede emoji gebruikt spreek je je publiek sneller aan. Bovendien krijgt iemand die reageert op een social media-post meteen het idee dat er echte persoon met hen praat als je emoji gebruikt in je reactie. Tegenwoordig is het aanbod aan emoji bovendien zo uitgebreid, dat de kans groot is dat er altijd wel een teken is dat aansluit bij jouw business.
Welke emoji moet ik gebruiken?
Als je ijsjes of pizza verkoopt of patat/friet dan is het gemakkelijk om te kiezen voor een emoji die past bij wat je doet. Taco Bell gebruikt niet voor niets overal de herkenbare taco en Domino’s gebruikt uiteraard een pizza-slice. Maar je kunt nog veel breder denken, ook als je diensten aanbiedt in plaats van eten of andere producten. En is er geen emoji die goed past bij wat je doet? Dan kun je ze alsnog op andere manier inzetten. Om duidelijk te maken waar je voor staat bijvoorbeeld of aan te geven op welke manier klanten met je bedrijf in contact kunnen komen. Emoji-branding is dus meer dan de exacte emoji gebruiken die past bij je bedrijf.
Wil je meer weten over het gebruik van emoji in je marketingstrategie en praktische tips krijgen? Download dan hier het gratis whitepaper van Falcon.io!
Verder lezen over Emoji
Social Media24.07.2024
X verandert de waterpistool-emoji in een echte gun
Online17.07.2024
En de nieuwe emoji van dit jaar is: een kale boom met dorre takken
Online21.05.2024
Microsoft Teams wordt een stuk leuker met eigen emoji
Mobile28.02.2024
Deze nieuwe mogelijkheden en emoji komen al bijna naar iPhone
Mobile25.09.2023
De gekke dingen die Google doet voor RCS op iPhone
Online15.09.2023
Nieuwe emoji aangekondigd: weinig en een beetje dark
Online17.07.2023
World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer
Online20.04.2023
Komen er meer geanimeerde emoji naar WhatsApp?
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024