Gisteravond werden de Beste Social Media Awards weer uitgereikt. De award voor het beste merk ging naar Coolblue en Cabaretier Jochem Myjer werd verkozen tot beste BN’er op sociale media. Yolanthe Sneijder-Cabau was iets minder gelukkig, zij won de prijs in de categorie Slechtste Bericht.
Tijdens de feestelijke prijsuitreiking worden er twee soorten prijzen uitgedeeld: de publieksprijzen en de juryprijzen. Er werd dit jaar ruim 60.000 gestemd door 6.000 unieke bezoekers. Zij konden stemmen in 10 categorieën waaronder Beste Reactie op een consument en Beste Tekst.
Coolblue was de grote winnaar van de avond. Zij wisten maar liefst vier awards te bemachtigen, waaronder die voor Beste Merk en Best Grap. Zij werden op de voet gevolgd door de grote winnaar van vorig jaar, de KLM. Zij mochten drie prijzen mee naar huis nemen, onder andere die voor Beste Reactie op een bedrijf en Beste Visueel. Staniol, ABN AMRO en Vodafone werden twee keer bekroond.
De award voor het Slechtste Bericht ging met de veruit de meeste stemmen naar Yolanthe. Zij beging een blunder bij het plaatsen van de onderstaande foto. Bij deze foto plaatste ze het onderschrift: “Good morning pretty little island! Back on Ibiza for family-bussiness. Big kiss to you!!” Een klein foutje was alleen dat de foto gemaakt is in Thailand in plaats van Ibiza.
Yolanthe wist alleen niet in de juryprijzen de award voor slechtste bericht te bemachtigen. Die werd namelijk voor haar neus weggekaapt door Kim Feenstra. Zij plaatste een tweet met de tekst: ‘Ebola, toevallige uitbraak of geplande actie? What’s going on?’
De oprichter van de Awards Diederik Broekhuizen is erg blij met de verdubbeling van het aantal stemmen ten opzichte van vorig jaar. ‘Social media zijn overigens nog steeds te vaak negatief in het nieuws. Wij zijn er daarom trots op met De Beste Social Media Awards iets positiefs te kunnen doen en de kersen op de taart te belonen. Er wordt zoveel moois gemaakt, laten we daar de komende jaren naar blijven kijken! De Beste Social Media Awards are here to stay.’