12.06.2015
Social Media

Coolblue is de grote winnaar van de Beste Social Media Awards 2015

By: Sophie de Kok

BlogSocial Media

Gisteravond werden de Beste Social Media Awards weer uitgereikt. De award voor het beste merk ging naar Coolblue en Cabaretier Jochem Myjer werd verkozen tot beste BN’er op sociale media. Yolanthe Sneijder-Cabau was iets minder gelukkig, zij won de prijs in de categorie Slechtste Bericht.

Tijdens de feestelijke prijsuitreiking worden er twee soorten prijzen uitgedeeld: de publieksprijzen en de juryprijzen. Er werd dit jaar ruim 60.000 gestemd door 6.000 unieke bezoekers. Zij konden stemmen in 10 categorieën waaronder Beste Reactie op een consument en Beste Tekst.

Coolblue

Coolblue was de grote winnaar van de avond. Zij wisten maar liefst vier awards te bemachtigen, waaronder die voor Beste Merk en Best Grap. Zij werden op de voet gevolgd door de grote winnaar van vorig jaar, de KLM. Zij mochten drie prijzen mee naar huis nemen, onder andere die voor Beste Reactie op een bedrijf en Beste Visueel. Staniol, ABN AMRO en Vodafone werden twee keer bekroond.

Slechtste Bericht

De award voor het Slechtste Bericht ging met de veruit de meeste stemmen naar Yolanthe. Zij beging een blunder bij het plaatsen van de onderstaande foto. Bij deze foto plaatste ze het onderschrift: “Good morning pretty little island! Back on Ibiza for family-bussiness. Big kiss to you!!” Een klein foutje was alleen dat de foto gemaakt is in Thailand in plaats van Ibiza.

Yolanthe wist alleen niet in de juryprijzen de award voor slechtste bericht te bemachtigen. Die werd namelijk voor haar neus weggekaapt door Kim Feenstra. Zij plaatste een tweet met de tekst: ‘Ebola, toevallige uitbraak of geplande actie? What’s going on?’

Tevreden

De oprichter van de Awards Diederik Broekhuizen is erg blij met de verdubbeling van het aantal stemmen ten opzichte van vorig jaar. ‘Social media zijn overigens nog steeds te vaak negatief in het nieuws. Wij zijn er daarom trots op met De Beste Social Media Awards iets positiefs te kunnen doen en de kersen op de taart te belonen. Er wordt zoveel moois gemaakt, laten we daar de komende jaren naar blijven kijken! De Beste Social Media Awards are here to stay.’

Winnaars (50% publiek en 50% jury):

  • Beste Inhaker – Centraal Beheer Achmea Beste Creatief – ABN AMRO
  • Beste Tekst – Vodafone
  • Beste Grap – Coolblue
  • Beste Visueel – KLM
  • Beste Reactie op een consument – Coolblue
  • Beste Reactie op een bedrijf – KLM
  • Beste Merk – Coolblue
  • Beste BN’er – Jochem Myjer
  • Slechtste bericht – Yolanthe Sneijder-Cabau

Juryprijzen:

  • Beste Inhaker – Stabilo
  • Beste Creatief – ABN AMRO
  • Beste Tekst – Vodafone
  • Beste Grap – Nationale Politie
  • Beste Visueel – Heineken
  • Beste Reactie op een consument – Coolblue
  • Beste Reactie op een bedrijf – Tele2
  • Beste Merk – KLM
  • Beste BN’er – Arjen Lubach
  • Slechtste Bericht – Kim Feenstra

Share this post