Chiquita, ‘s werelds bekendste bananenbedrijf, heeft de handen ineen geslagen met Snapchat. Morgen, woensdag 17 april is het Wereld Bananendag. Om dat kracht bij te zetten zijn er de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquita bananen. Met die snapcodes kunnen gebruikers speciale banaan-Lenses in de app ontgrendelen.
De campagne is mede ontwikkeld door het Nederlandse Dffrnt Media en loopt wereldwijd gedurende een maand. Er zijn drie verschillende Lenses: World Lens, Face Lens en Gamified Lens. Snapchatters hoeven simpelweg de snapcode-stickers te scannen, waarna ze veranderen in een dansende banaan, een banaan make-over krijgen, of een spelletje kunnen spelen. Mocht je geen Chiquita bananen in huis hebben. De kan de lenses ook via de website vinden.
Chiquita heeft al vaker de iconische blauwe sticker gebruikt in campagnes. Deze samenwerking met Snapchat stelt het merk in staat om op een leuke, speelse manier in contact te komen met de eindgebruiker. Het merk maakt bovendien gebruik van deze interactie om de gebruikers te wijzen op de achterliggende waarden van de blauwe sticker: hoge kwaliteit, lekkere bananen en vooral duurzame productie.