Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Veel Instagram-creators proberen meer geld te verdienen met hun online aanwezigheid en doen dat onder andere door bijvoorbeeld via een website als OnlyFans extra content te bieden tegen betaling. Zo te zien wil Instagram dat niet meer hebben, want de volgers die de influencers op Instagram hebben gekregen, die moeten ook op Instagram betalen voor zo’n extra contentabonnement.
Instagram-abonnement
Instagram-baas Adam Mosseri vertelt dat er nog wordt getest met een klein groepje creators, maar het is goed mogelijk dat de betaalde abonnementen op het social medium er echt komen. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld livestreams die alleen voor abonnees zijn, maar ook badges. Badges is een systeem dat onder andere goed werkt op bijvoorbeeld Twitch, omdat je hiermee laat zien dat je geld betaalt om een creator te ondersteunen. Jij krijgt bepaalde emoji wel, terwijl anderen die niet betalen die niet hebben. Een statussymbool dus.
Op dit moment bestaat dat testgroepje uit 10 Amerikaanse creators, zoals de sporters Jordan Chiles en Sedona Prince. Creators kunnen zelf kiezen hoeveel ze per maand willen vragen voor hun extra content, maar het moet ergens tussen de 0,99 en 99,99 dollar liggen. In tegenstelling tot hoe bijvoorbeeld Apple te werk zou gaan door een premie van 30 procent van de inkomsten te vragen aan contentmakers, wil Instagram in eerste instantie zelf nog geen inkomsten uit de nieuwe mogelijkheid genereren. Tenminste: in 2022 nog niet.
Meer geld verdienen met Instagram
Meta-CEO Mark Zuckerberg (eigenaar van Instagram) zegt dat hij het fijn vindt om met nieuwe tools te komen waarmee creators hun geld kunnen verdienen met creatief werk. Adam sluit zich daarbij aan: het zou één van de beste manieren zijn voor creators om een wat meer voorspelbaar inkomen te genereren. Voor deze optie bestond kon je als influencer vooral geld verdienen met sponsoren en samenwerkingen, maar die moet je uiteraard wel elke keer weer afspreken. Als je eenmaal een stabiel aantal abonnees hebt, dan weet je dat de kans klein is dat volgende maand ineens iedereen uitschrijft, waardoor je meer grip hebt op je inkomsten.
Wel is het wederom niet bepaald een origineel idee en doen alle social media elkaar weer na, net als we met Clubhouse-achtige oplossingen zagen in 2021. Twitter en TikTok hebben namelijk eerder al dit soort abonnementsvormen geïntroduceerd. Aan de andere kant is het altijd goed als influencers meer geld kunnen verdienen, al moeten we wel blijven opletten dat kinderen niet de mogelijkheid krijgen om vermogens uit te geven aan de gekste abonnementen. 99,99 dollar per maand is immers wel een héél hoog bedrag: welke content is het zoveel waard om te worden bekeken?
Verder lezen over Influencers
Entertainment26.11.2024
MrBeast brengt zijn YouTube-faam naar Prime met Squid Game-show
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Entertainment20.08.2024
A Faking It Special over Andrew Tate: Icon Or Toxic?
Social Media10.05.2024
Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Verder lezen over Instagram
Social Media26.11.2024
Instagram doet een WhatsAppje en laat je je locatie delen
Social Media24.11.2024
Deze week viral: Strava Art, sneeuwdomino met auto’s en meer
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024