Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
We kennen Twitter allemaal als gratis social medium, maar er is nu ook een betaalde variant: Twitter Blue. Een succes, zo blijkt, want Twitter rolt de beschikbaarheid ervan uit. Nog niet in Europa, maar na Australië en Canada kunnen nu ook twitteraars in de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland betalen voor Twitter.
Twitter Blue
Twitter Blue is niet zomaar een sponsoringsmethode voor het social medium: het idee is dat je er meer mogelijkheden door krijgt binnen Twitter. Zo kun je dan langere video’s online zetten van maximaal 10 minuten. Voor gratis gebruikers is dit twee minuten. Ook kun je andere kleuren en icoontjes kiezen binnen Twitter en -afhankelijk van je toestel- laden berichten veel vlugger.
Als je op tweets klikt van bekende nieuwswebsites zoals The Washington Post, The Hollywood Reporter of Reuters, dan ga je nu meteen door naar de nieuwswebsite, zonder advertenties. Daarnaast geeft betaalt Twitter ook een deel van het Blue-abonnementsgeld aan uitgevers. Hoe meer uitgevers zich aansluiten, hoe minder advertenties een Twitter Blue-abonnee te zien krijgt. Twitteraars met Blue hebben daarnaast inzicht in wat de meest gedeelde artikelen zijn.
Extra mogelijkheden
Twitter schrijft zelf over Blue: ”Dit is een oplossing die mensen die Twitter gebruiken het meeste geeft waarnaar ze op zoek zijn: toegang tot exclusieve functies en voordelen die hun ervaring op Twitter naar een hoger niveau tillen.”
Je kunt met Blue onder andere opgeslagen tweets in mapjes onderbrengen en er zit een previewversie op, zodat je je nog kunt bedenken voordat je die venijnige tweet de wereld instuurt. Je kunt de timer zelf aanpassen, dus jezelf een bedenktijd van 10 of bijvoorbeeld 30 seconden geven. Ook worden langere tweets in een soort leesmodus weergegeven, zodat je ze zonder al te veel poespas met meer rust kunt bekijken.
Abonnement op social media
Bang dat gratis Twitter gaat verdwijnen? Twitter: “Nee, een gratis Twitter gaat niet weg en zal ook nooit verdwijnen. Dit abonnementsaanbod is gewoon bedoeld om verbeterde en aanvullende functies toe te voegen aan de reeds bestaande Twitter-ervaring voor degenen die dat willen.“
De kosten voor Twitter Blue zijn 2,99 dollar (2,61 euro) per maand. Je kunt er gebruik van maken via iPhone, iPad, Android en in de browser. Tenminste, wij in Europa dus nog niet, maar dat zal ongetwijfeld na de uitrol in de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland niet al te lang meer op zich laten wachten.
Verder lezen over Social Network
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024