De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Begin deze maand was er bij Twitter een ontwikkeling te zien waarbij er een ‘Buy Now‘ button te spotten was. Ook Pinterest introduceerde eerder de Do-It-Yourself Promoted Pins. Nu legt ook Facebook zich toe op deze ontwikkeling. Bekend is dat Facebook momenteel de ‘Buy Now’ button aan het uittesten is voor verschillende bedrijven. Deze bedrijven hoeven op dit moment nog niet te betalen voor de button die verschijnt in de newsfeed en in advertenties op Facebook.
De ‘Buy Now’ button geeft consumenten de mogelijkheid om een volledige aankoop te doen zonder Facebook te verlaten. Dit kan de conversieratio’s flink verhogen waar retailers profijt van hebben. Gebruikers kunnen betalen met hun creditcard waarvan de gegevens zijn opgeslagen in Facebook. Ook kunnen nieuwe betalingsdetails worden doorgegeven om in de toekomst nog sneller een aankoop te kunnen doen. Volgens Facebook is deze betalingsoptie ‘privacy safe’ en zal Facebook deze gegevens niet doorverkopen aan derden.
Facebook ondernam in het verleden al meer pogingen om e-commerce verder te integreren. In 2012 werd er een Pinterest-achtige functie met ‘buy’ buttons uitgetest die vervolgens weer weggehaald werd. Daarnaast heeft Facebook een ‘Donate’ button uitgetest waarbij gebruikers goede doelen kunnen steunen. Recent is Facebook bezig geweest met een autofill functie waarbij betalingsgegevens automatisch worden aangevuld als gebruikers een aankoop willen doen in een e-commerce app binnen Facebook.
Als de tests succesvol blijken, kan Facebook in de toekomst geld vragen in de vorm van een fee of een deel van de winst bij het voltooien van een aankoop. Daarnaast kan Facebook de aankopen ook gebruiken als return-on-investment bij adverteerders, om ze hiermee aan te moedigen grotere campagnes in te zetten.
Het voordeel voor het doen van een aankoop binnen Facebook is dat er verschillende stappen in een aankoopproces weggehaald kunnen worden. Hierdoor wordt de funnel kleiner en vinden er sneller conversies plaats. Als gebruikers voor de eerste keer iets bij een aanbieder via Facebook kopen, hoeven ze niet al hun betalingsgegevens in te vullen aangezien deze al zijn opgeslagen binnen Facebook. Gebruikers hoeven alleen op ‘Buy’ te klikken en vervolgens op bevestigen.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024