In februari dit jaar maakte Microsoft bekend dat zij de data van Foursquare zouden gaan gebruiken voor Bing en Windows. Bekend is dat Foursquare eerder aan het denken was over de keuze van een businessmodel. Nu heeft het vijf jaar jonge bedrijf hier een oplossing voor bedacht.
Zo beweert Foursquare zelf dat het gaat starten met het heffen van fees bij ontwikkelaars die toegang willen tot de data van restaurants en winkels. Jeffrey Glueck, chief operating officer bij Foursquare beweert dat het bedrijf bezig is met het onderhandelen over verschillende betaalopties en services met partijen die het meest gebruikmaken van deze data.
Verschillende ontwikkelaars van bijvoorbeeld Twitter, Pinterest, Vine en Flickr gebruiken de data van Foursquare. Zo is Pinterest gelinkt aan Foursquare bij het maken van kaarten waarbij gebruikers hun geplaatste foto’s kunnen taggen op de genomen plek.
Deze beslissing zal voor Foursquare veel geld gaan opleveren hetgeen het bedrijf hard nodig heeft. Op dit moment zijn lokale advertenties de enige bron van inkomsten. Dit programma is vorig jaar geheel geautomatiseerd waarbij de lokale adverteerders zelf advertenties kunnen opstellen.
Vorige maand lanceerde Foursquare een nieuwe app genaamd Swarm. Deze app geeft de gebruiker de mogelijkheid om in te checken bij bepaalde gelegenheden. Daarnaast maakte Foursquare bekend om onder de eigen naam verder te gaan as locatie-discovery app.
Verder lezen over Foursquare
Mobile23.10.2024
De app Foursquare gaat verdwijnen: Swarm blijft
Social Media23.06.2015
Mayorships terug in Swarm
Inchecken maar!Social Media07.05.2015
Mayorships komen weer beschikbaar in Swarm
Social Media14.03.2015
Nieuwe chatfunctie voor Swarm na update
Mobile07.08.2014
Dit is hem dan, de nieuwe Foursquare App
find places you’ll love, anywhere in the worldSocial Media24.07.2014
Inchecken met Foursquare niet meer mogelijk
Social Media02.05.2014
Foursquare splitst op en lanceert nieuwe app Swarm
Technology06.02.2014