Na Twitter en Facebook, lanceerde ook LinkedIn een nieuw profieldesign. Het nieuwe design is momenteel alleen beschikbaar voor Premium gebruikers en geeft mogelijkheden voor het opnemen van een grotere profielfoto. Daarnaast kan ook de header afbeelding in verschillende groottes aangepast worden. Bij de keuze voor een nieuwe header afbeelding kunnen gebruikers kiezen voor een eigen foto of een afbeelding uit de database van LinkedIn.
De nieuwe look van LinkedIn heeft dezelfde elementen als Facebook en Twitter als het aankomt op een meer visuele uitstraling. Twitter kwam in april dit jaar met een nieuw design en afgelopen week is dit design volledig uitgerold.
Naast een nieuwe look ontvingen Premium leden ook de mogelijkheid om een aantal persoonlijke keywords uit te zoeken. Hiermee kunnen zij zich verder profileren en zijn ze beter vindbaar in zoekresultaten. Volgens LinkedIn hebben de Premium leden hiermee een grote voorsprong op niet-betaalde leden. Zo zegt het bedrijf: ‘A little competitive edge can go a long way’.
Daarnaast hebben Premium leden de mogelijkheid om hun profiel ‘open’ te zetten. Hiermee kunnen zij berichten ontvangen en profiteren van een betere zichtbaarheid. De mogelijkheid tot een open profiel was er al eerder, maar nu wordt deze functie standaard getoond bij het inschrijfproces voor Premium leden.
De membership fees zijn niet de grootste inkomstenbron van LinkedIn. Het bedrijf haalt 60% van zijn totale inkomsten uit Talent Solutions, een recruiting service waar bedrijven vacatures kunnen plaatsen en naar geschikte kandidaten kunnen zoeken. De fees van alle abonnees vormen zo’n 20% van de totale inkomsten.
De eerste Premium Members kunnen al aan de slag met hun nieuwe profiel.