Het grootste vraagstuk van social media monitoring is nog steeds de meetbaarheid van de inzet hiervan. Bij de inzet van social media is veel tijd gemoeid. Het posten van berichten, het monitoren en de inzet van personeel om dit alles mogelijk te maken. Al deze losse variabelen te koppelen naar een harde ROI is makkelijker gezegd dan gedaan. Toch zijn er ook cases van de inzet van social media die we gelijk terugzien in de resultaten. Een van die succesverhalen is bijna te mooi om waar te zijn. Hierbij hebben we het over de social media campagne van de Pretzel Bacon Cheeseburger van Wendy’s.
Hoe het allemaal begon
Wendy’s heeft een tijdje terug de nieuwe Pretzel Bacon Cheeseburger gelanceerd. Dit werd eerst gedaan in een kleine regio. Via de eigen social media monitoring nam Wendy’s waar dat de burger in de smaak viel.
En toen…
Besloot Wendy’s om een aantal van deze comments om te zetten naar echte songteksten en hier vervolgens een film van te maken die werd gepubliceerd via de sociale kanalen.
Daarna…
Wendy’s werd overladen met positieve reacties en uiteindelijk kwam zelfs Nick Lachey een aantal Pretzel Burger songs opnemen. Met al deze social media aandacht gaat de Pretzel Bacon Cheeseburger te boek als de meest succesvolle product lancering met meer dan twee miljard impressies, 7,5 miljoen views op Facebook en een stijging op de beurs van 31%!
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023