Social Media06.05.2014

Social media campagne Wendy’s schiet door het dak


social-media-campagne-wendy-s-schiet-doo.jpg
social-media-campagne-wendy-s-schiet-doo.jpg

Het grootste vraagstuk van social media monitoring is nog steeds de meetbaarheid van de inzet hiervan. Bij de inzet van social media is veel tijd gemoeid. Het posten van berichten, het monitoren en de inzet van personeel om dit alles mogelijk te maken. Al deze losse variabelen te koppelen naar een harde ROI is makkelijker gezegd dan gedaan. Toch zijn er ook cases van de inzet van social media die we gelijk terugzien in de resultaten. Een van die succesverhalen is bijna te mooi om waar te zijn. Hierbij hebben we het over de social media campagne van de Pretzel Bacon Cheeseburger van Wendy’s.

Hoe het allemaal begon
Wendy’s heeft een tijdje terug de nieuwe Pretzel Bacon Cheeseburger gelanceerd. Dit werd eerst gedaan in een kleine regio. Via de eigen social media monitoring nam Wendy’s waar dat de burger in de smaak viel.

En toen…
Besloot Wendy’s om een aantal van deze comments om te zetten naar echte songteksten en hier vervolgens een film van te maken die werd gepubliceerd via de sociale kanalen.

Daarna…
Wendy’s werd overladen met positieve reacties en uiteindelijk kwam zelfs Nick Lachey een aantal Pretzel Burger songs opnemen. Met al deze social media aandacht gaat de Pretzel Bacon Cheeseburger te boek als de meest succesvolle product lancering met meer dan twee miljard impressies, 7,5 miljoen views op Facebook en een stijging op de beurs van 31%!

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief