Facebook kondigde onlangs een samenwerking aan met SecondSync om adverteerders inzicht te geven in hoe mensen Facebook gebruiken om over bepaalde onderwerpen, zoals televisieprogramma’s, te praten.
Al lange tijd komt uit verschillende hoeken de vraag hoe Facebook-gebruikers over bepaalde onderwerpen communiceren, maar tot nu toe was de uitdaging om dit soort informatie te delen zonder de privacy van gebruikers te schaden.
Samen met SecondSync, een social tv analytics specialist, heeft Facebook een oplossing ontwikkeld die het voor het eerst mogelijk maakt om gesprekken op Facebook op grote schaal te analyseren. Omdat gebruik wordt gemaakt van geaggregeerde en geanonimiseerde data is de privacy van gebruikers gewaarborgd.
De eerste uitkomst van deze samenwerking is een white paper, Watching with Friends, dat laat zien hoe verschillende groepen Facebook-gebruikers praten over televisieprogramma’s in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.
Enkele bevindingen uit het onderzoek:
– Real time engagement: 60% van de interacties gerelateerd aan televisie vinden plaats tijdens de uitzending zelf.
– Mobiel: 80% van de televisie-gerelateerde content komt van mobiele apparaten.