KLM heeft eerder deze @KLM_LocalEyes geintroduceerd. Een nieuw account op Twitter dat gebruikt wordt om reizigers te inspireren met tips van locale KLM medewerkers. De vliegmaatschappij trapt af met thuishaven Amsterdam.
“Onderzoek laat zien dat 62% van de gebruikers op Twitter geinteresseerd zijn in andere landen en culturen, verder heeft 55% ook wel iets met reizen. Ze zoeken naar activiteiten, hotels, uitgaansgelegenheden en zelfs reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes hebben ze nu toegang tot up-to-date kennis van lokale KLM-medewerkers over de hele wereld,” aldus Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM.
KLM heeft ruim 33.000 medewerkers wereldwijd. Iedere week zal een van hun tweeten over favoriete restaurants, slaapadressen, koffiebars en exposities in hun woonplaats. Verder geven ze ook interessante inzichten in lokale gebruiken en gedrag. Alle tips en foto’s worden geplaats op een digitale map op localeyes.klm.com.