Social Media12.12.2013

Vijf tips voor MKB om meer uit je Facebookpagina te halen


vijf-tips-voor-mkb-om-meer-uit-je-facebo.jpg
vijf-tips-voor-mkb-om-meer-uit-je-facebo.jpg

Facebook komt met een vijftal tips voor midden en kleine bedrijven om Facebook optimaal in te zetten. 

1. Poets je pagina op
Het bijhouden van je pagina kan van grote waarde zijn. Zorg ervoor dat je openingstijden en contactinformatie altijd up-to-date zijn. Vervang je coverfoto regelmatig, bijvoorbeeld met een foto speciaal voor de feestdagen. Deze kleine dingen laten aan je bezoekers zien dat je Facebookpagina een actief verlengde van je bedrijf is.

2. Plaats regelmatig berichten
Regelmatig plaatsen van berichten, zeker in aanloop naar een groot evenement, zorgt ervoor dat je bedrijf indruk maakt op je klanten en top of mind is. Deel je beste producten en diensten, maar zorg ervoor dat je pagina meer is dan alleen een promotiemiddel. Denk na over relevante content die van toegevoegde waarde voor je fans is.

3. Gebruik video en foto
Het plaatsen van grote foto-of videomateriaal is een gemakkelijke manier om je bedrijf tot leven te laten komen op Facebook. Foto- of videoberichten zorgen in het algemeen voor een hoge engagement. Voor bedrijven kan het een idee zijn om een fotoalbum met producten aan te maken die mensen kunnen bekijken voor ze naar de winkel gaan.

4. Probeer een Facebook Offer
Een andere manier om je pagina waardevoller voor fans te maken is door aanbiedingen of kortingen aan te bieden. Je zou kunnen denken aan een kortingsactie voor mensen die je Facebook pagina noemen als ze in de winkel komen. Als je meer mensen wilt bereiken kun je ook Facebook Offers gebruiken. Makkelijk te delen, waardoor je snel een groter publiek bereikt dan je eigen fanbase. Offers maken het makkelijk voor mensen om de bon in te wisselen – als gebruikers het aanbod claimen krijgen ze een e-mailreminder met daarin alle informatie over het inwisselen van de kortingsbon.

5. Promoot je berichten
Het promoten van berichten is eenvoudig en zorgt ervoor dat je bericht door de juiste mensen gezien wordt. Je kunt gemakkelijk een maximum-bedrag instellen voor de promotie en Facebook vertelt je direct hoeveel mensen je bericht zullen zien. Met de targetingmogelijkheden zorg je ervoor dat de je bericht bij die mensen terecht komt die jij wil. Bijvoorbeeld mensen die in de buurt wonen. (Denk er wel aan dat als je een bericht met afbeelding wil promoten, deze afbeelding niet meer 20% tekst mag bevatten.)

...