Wanneer gekeken wordt naar aantallen volgers, zijn The Ellen Show en National Geographic met meer dan 3 miljoen volgers de populairste “merken” op Instagram.
De nummers 3 en 4 zijn Victoria Secret (2,62 miljoen) en Nike (2,60 miljoen), gevolgd door Forever 21 met 2,03 miljoen volgers.
De volledige top 10, zoals gepubliceerd door Statista is als volgt:
- @theellenshow
- @natgeo
- @victoriassecret
- @nike
- @forever21
- @louboutinworld
- @mtv
- @starbucks
- @9gag
- @senakernews
Toch opvallend, die eerste plaats voor The Ellen Show. Persoonlijk vind ik de foto’s van een matige kwaliteit (zeker vergeleken met de nummers 2 en 3) en zie ik niet zo waarom dit Instagramaccount zo populair is. Natuurlijk is Ellen Degeneres populair, maar dat zijn wel meer talkshow hosts. Oprah heeft bijna 2 miljoen volgers op Instagram, maar dat is voor haar als persoon, niet als merk.
Persoonlijk zou ik, wanneer ik fan zou zijn van Ellen Degeneres en/of haar show, liever haar persoonlijke account volgen. Maar er zijn nog geen twintigduizend volgers, terwijl de foto’s toch een stuk leuker zijn.
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023