Social Media11.10.2013

Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media


centraal-beheer-achmea-verkozen-tot-best.jpg
centraal-beheer-achmea-verkozen-tot-best.jpg

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft ingezet op Social Media. Centraal Beheer Achmea scoorde onder andere met het aantal volgers op Facebook dat in één jaar werd vertienvoudigd. Spraakmakend was de campagne rond Anouk tijdens het Eurovisie Songfestival.

De Social Media Insurance Monitor, een onafhankelijke onderzoek naar de inzet van verzekeraars op Social Media, is een initiatief van ITDS Business Consultants. Tijdens een Executive Dinner werden de prijzen van deze derde editie uitgereikt door gastspreker Jorre Rienstra van Facebook Nederland. Interpolis werd met een miniem verschil tweede. Aegon eindigde als derde. In de speciale categorie van de zorgverzekeraars werd voor het tweede achtereenvolgende jaar Menzis de winnaar.

De winnaars van de awards hebben hun hoge scores te danken aan hun activiteiten op alle platforms die zijn gemeten: Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube.

Centraal Beheer Achmea: Goud

Centraal Beheer Achmea maakt n 2013 een sprong van de twaalfde naar de eerste plaats. Het aantal Likes op Facebook is dit jaar vertienvoudigd.  Op YouTube werd Anouks Wilde Party 3,3 miljoen keer bekeken. “Maar Centraal Beheer Achmea dankt de winst niet alleen aan campagnes. Het zet Social Media in als een volwaardig kanaal voor persoonlijk contact met de klanten. Daarnaast heeft Centraal Beheer Achmea een Blog, waarop de eigen experts voor verdieping over de branche zorgen.

Interpolis: Zilver

Interpolis viel in het bijzonder op met het Platform ‘deoplossingvan.nl’. De mensen kunnen ideeën aandragen over hoe anders om te gaan met de risico’s in en om het huis en bij reizen. Die suggesties worden aangevuld met de kennis en kunde van eigen deskundigen. Op Twitter en Facebook kon men daar ook weer een beoordeling aan geven.

Ook bij Interpolis is extra aandacht voor webcare. Er is intern speciaal een Social Hub geïnstalleerd, zodat iedereen betrokken blijft.

Aegon: Brons

Aegon is ook dit jaar op alle Social Media kanalen prominent aanwezig. Zeer aansprekend is het platform ‘speeljetoekomst.nu’. Daarmee heeft Aegon een verrassende onlinecampagne neergezet om mensen te helpen inzicht te krijgen in hun financiële toekomst.

Ook op YouTube is Aegon sterk aanwezig. Natuurlijk met allerlei acties als sponsor van Ajax. Verrassend instructief zijn daarnaast veel filmpjes op ‘Beleggings TV’.

Menzis: nr 1 bij zorgverzekeraars

Menzis is zeer actief op zijn website, Facebook en Twitter. Het accent bij de acties ligt sterk op maatschappelijke betrokkenheid en natuurlijk op gezondheid. Dat staat bij Menzis voor ‘bewegen’ en wordt vooral in regionale projecten gestimuleerd.

Webcare is een absoluut speerpunt. Speciaal daarvoor is intern het platform Social Collaboration ontwikkeld. Daardoor kunnen de webcare collega’s sneller in contact komen met de juiste experts binnen de eigen organisatie.

...

Verder lezen over Centraal Beheer Achmea

​Een geschil oplossen gaat beter met een AVB

In de nieuwe wereld is het starten van een eigen bedrijf misschien nog wel spannender dan voorheen. We kunnen immers niet met zekerheid zeggen hoe de wereld er over een half jaar uitziet. Toch nemen veel mensen de beslis...

DC Business20.11.2020

​Een geschil oplossen gaat beter met een AVB

​Tips voor een geslaagde proefrit

Wil je een auto kopen? Ga dan altijd eerst een proefrit maken. Dat is de beste kennismaking met de auto. Bij een nieuwe auto moet je wel op hele andere zaken letten dan bij een gebruikte. Lees onze tips! Een nieuwe auto...

Automotive19.12.2017

​Tips voor een geslaagde proefrit

​Hulk Hogan steelt de show in nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Centraal Beheer presenteerde vandaag de 60e ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial. En het is krachtpatser Hulk Hogan die de show steelt. Het is de opvolger van de ‘Young D’ commercial. De ‘Even Apeldoorn bellen

Advertising20.02.2017

​Hulk Hogan steelt de show in nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Nieuwe Centraal Beheer commercial: de boot in!

Centraal Beheer lanceert samen met bootdeelplatform Barqo een verzekering waarmee particulieren met een gerust hart hun boot kunnen verhuren. Om de nieuwe samenwerking te testen, werd in maart een wel hele coole kapitein...

Advertising01.06.2016

Nieuwe Centraal Beheer commercial: de boot in!

​Nieuwe Centraal Beheer commercial: Feestje!

Centraal Beheer Achmea heeft weer een nieuwe Even Apeldoorn Bellen commercial gelanceerd. Ging het de vorige keer nog over the internet of things, deze keer draait het simpelweg om een leuk feestje. Uiteraard weer met e...

Advertising02.07.2015

​Nieuwe Centraal Beheer commercial: Feestje!

Even Apeldoorn Bellen
​Nieuwe Even Apeldoorn Bellen – Welkom

Centraal Beheer Achmea heeft een kersverse Even Apeldoorn Bellen commercial gelanceerd. In deze commercial, met de titel 'Welkom', draait het om het huis van de toekomst en the internet of things, uiteraard weer met een...

Advertising30.04.2015

​Nieuwe Even Apeldoorn Bellen – Welkom

Nieuwe Centraal Beheer commercial met zelfrijdende auto

Het begint langzaam steeds dichterbij te komen, de zelfrijdende auto. Grote automerken zijn druk aan het ontwikkelen, afgelopen week werd bekend dat naast Google ook Baidu zo'n auto op de markt wil brengen en er werd er...

Advertising28.07.2014

Nieuwe Centraal Beheer commercial met zelfrijdende auto

‘Even Apeldoorn bellen’ uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden

Met maar liefst 30% van de stemmen is de langlopende campagne 'Even Apeldoorn Bellen' door de bezoekers van de tentoonstelling ReclameKlassiekers gekozen tot reclameklassieker aller tijden. Vorige week ontving een af...

Advertising07.02.2011

‘Even Apeldoorn bellen’ uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden