Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. E-mail: marloes@travelvalley.nl
Zoveel mogelijk content tonen die voor jou interessant is, dat is de missie van Facebook. Maar we hebben allemaal een hoop vrienden en hebben een hoop pagina’s geliket. Het is dus best wel een flinke puzzel voor Facebook om jou de content te laten zien die je wilt. Na uitgebreide feedback van een hoop gebruikers komt Facebook nu met drie nieuwe updates.
1. Je ziet meer
De eerste updates is speciaal voor mensen die niet zo heel veel te zien hebben op Facebook. Voorheen gold de regel dat je nooit meerdere posts zag van dezelfde bron, maar die regel laten ze nu een beetje varen. Wie niet zoveel posts te zien heeft – omdat je niet zo heel veel vrienden hebt of weinig pagina’s hebt geliket – zal nu getrakteerd worden op wat meer posts.
2. Belangrijke updates staan hoger
Belangrijke updates missen van je beste vrienden, dat wil je natuurlijk niet. Maar wanneer je dus weer een hoop vrienden hebt en veel interacties hebt met jouw favoriete pagina’s, dan nog bleken de belangrijke updates van je beste vrienden niet tevoorschijn te komen. Facebook zorgt er nu voor dat al deze posts veel hoger in de News Feed voorbij komen, zodat je ze zeer waarschijnlijk niet zult missen.
3. Posts waar je vrienden op reageren
“Marloes de Hooge heeft gereageerd op een post“. Daar hebben de meeste vrienden natuurlijk geen boodschap aan. Uit de feedback van een hoop gebruikers bleek dat een hoop mensen dit niet nodig vinden om te zien en dus zullen deze posts veel lager voorbij komen in de News Feed.
Wat betekent dit voor jouw pagina?
Ben je beheerder van een Facebook-pagina? Dan wil je natuurlijk weten of dit ook invloed heeft op de vertoningen van jouw berichten. En ja, dat heeft natuurlijk invloed. De impact hangt echter af van de samenstelling van jouw doelgroep en de frequentie waarin je post. Met name het bereik van berichten zal dalen. Maar goed, we weten inmiddels allemaal dat we met waardevolle content moeten komen voor onze fans. Zie je je bereik dalen, dan moet je dus gaan werken aan het verbeteren van de kwaliteit van je posts.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024