De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Instagram heeft momenteel zo’n 150 miljoen gebruikers en die zullen zich moeten gaan voorbereiden op advertenties op het platform, meldt de Wallstreet Journal vandaag. Emily White, operationeel directeur van Instagram, zegt tegen de krant dat het bedrijf in de loop van volgend jaar advertenties zal gaan verkopen.
Op dit moment wordt er nog niet geadverteerd op het populaire platform waarop foto’s gemaakt en gedeeld kunnen worden, maar dat gaat dus veranderen. Volgens White, die eerder bij Facebook werkte, is de grootste uitdaging uit te vinden hoe de advertenties op het platform kunnen worden geïntegreerd zonder af te doen aan de ‘cool factor’ van de fotosharing-dienst.
Op dit moment wordt gekeken naar mogelijkheden voor advertenties op de ‘Discover’ feature en de zoekfunctie van Instagram. Ook zouden sommige partijen waarmee White momenteel in gesprek is interesse hebben in advertentiemogelijkheden waarbij gebruikers van Instagram door het klikken op een foto op hun website terecht komen. Hiervoor is White echter huiverig, omdat volgens haar veel mobiele websites eerst flink verbeterd moeten worden.
Wanneer Instagram volgend jaar precies gaat beginnen met het intergreren van advertenties is niet bekend.
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024