31.08.2013
Social Media

A smarter Foursquare

By:

BlogSocial Media
a-smarter-foursquare.jpg
a-smarter-foursquare.jpg

Op hun eigen blog kondigt Foursquare een update aan in de mogelijkheden die ze met hun dienst bieden. Ze noemen het zelf “a smarter Foursquare” en het slimme ervan zit hem in het koppelen van de informatie die ze van de miljoenen gebruikers door de jaren heen verzameld hebben aan de check-ins op bepaalde locaties.

Foursquare legt het als volgt uit: we hebben twee soorten interactie. Ten eerste tussen jou en je vrienden waarin je kunt zien waar je vrienden zijn en kunt laten weten waar jij bent zodat je op de hoogte blijft en eventueel kunt afspreken.

Tweede is de interactie tussen jou en Foursquare, waarin je kunt laten weten wat leuk is bij de plaats waarin je incheckt. En die laatste informatie gaat nu gebruikt worden als extra service van Foursquare aan mensen die ergens (willen) inchecken. Zo kun je zoeken naar bijvoorbeel “gluten vrij eten” en Foursquare geeft een overzicht van de beste locaties dichtbij waar je dit kunt kopen/nuttigen. 

Ook zonder speciale wens of zoekopdracht zal Foursquare je vanaf vandaag (de nieuwe feature wordt in fasen uitgerold, te beginnen met Android gebruikers) verrassen met tips. Stel dat je in een voor jou onbekende omgeving bent, dan kan Foursquare je laten weten wat je vrienden in deze omgeving de moeite waard vonden. Of je zit in een restaurant en Foursquare geeft menu-tips, gebaseerd op informatie die anderen eerder gegeven hebben “de huiswijn is heerlijk hier” of “probeer zeker de huisspecialiteit”.

foursquare-vb.jpg
foursquare-vb.jpg

En hier zit hem dan ook voor Foursquare het “slimme” in, want het verruimt de advertentiemogelijkheden en maakt het voor Foursquare op den duur mogelijk om gerichtere aanbiedingen of advertenties te laten zien bij check-ins. 

Share this post