Eerder deze week leek het erop dat het Twitter-account van Chipotle, een Amerikaanse keten van Mexicaanse restaurants, was gehackt. Nu blijkt dat het account niet echt gehackt werd, maar dat het om een reclamestunt ging. Dit heeft Chris Arnold, woordvoerder van Chipotle, toegegeven aan Mashable. Het doel van de fake-hack was om meer aandacht te krijgen voor Chipotle.
Op 21 juli verschenen er een hoop vreemde tweets op de Twitter-account van Chipotle, @ChipotleTweets. Het bedrijf benadrukt dat het om een doordachte actie ging en dat het alleen was bedoeld om Chipotle bekender te maken. Daarnaast bestaat de keten alweer twintig jaar en sloot de hack aan op een prijsvraag die ze hadden, naar aanleiding van het twintigjarige bestaan.
De actie heeft goed uitgepakt voor Chipotle: op één dag kreeg het account meer dan 4000 nieuwe volgers, terwijl dit er normaal gezien ongeveer 250 per dag zijn. De vreemde tweets werden zo’n 12.000 keer geretweet. In het verleden volgden MTV en BET hetzelfde pad en deden ze alsof hun account overgenomen was door een ongewenste gast om meer media-aandacht te krijgen.