Twitter heeft woensdag excuses aangeboden voor het gebruiken van nepberichten en twitteraccounts van bestaande gebruikers, om daarmee reclame te maken voor een nieuwe dienst.
“Amplify” is de nieuwe dienst van Twitter die mediamerken en adverteerders in de gelegenheid stelt TV-spotjes nog eens extra onder de aandacht te brengen via het microblogplatform. In een blogpost van Twitter over Amplify laat het bedrijf aan de hand van een aantal tweets zien hoe de dienst werkt.
“What is the song in the new @barristabar commercial? I love it!!”, is een van de tweets in de blog, vanaf de account van @Neil_Gottlieb. Ook Twitteraar @WilliamMazeo maakte reclame voor @barristabar met een tweet: “I wish I could make fancy lattes like in the @barristabar commercial”.
Het probleem is echter dat geen van beide heren deze tweets ooit geschreven heeft, ontdekte SFGate, dat de zaak onder de aandacht bracht. Ook hadden ze er geen weet van dat Twitter hun twitteraccounts zou gebruiken om hun nieuwe dienst onder de aandacht te brengen. Zowel Matteo als Gottlieb zijn not amused en al snel bood Twitter excuses aan. Het lijkt er echter op dat die niet bijzonder serieus genomen worden.
Foto inleiding: Wikimedia