De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter gaat een wereldwijde samenwerking aan met WPP van Martin Sorrell op het gebied van gebruikersdata, het grootste advertentiebedrijf van de wereld. WPP vertelde dat de nadruk bij de samenwerking ligt op data en analytics, iets wat ze zelf ‘data-driven marketing’noemen. Volgens Sorrell is Twitter belangrijk aangezien het sociale netwerk niet alleen groeit, maar ook duidelijk in real-time laat zien wat de houding en het gedrag van de consument is.
Twitter is dus een interessante bron voor WPP als het gaat om gebruikersdata. Met de samenwerking hopen ze hun cliënten in de toekomst op een betere manier te voorzien met advertenties. De samenwerking zal ook leiden tot de lancering van nieuwe dataproducten en -diensten. Daarnaast zullen de gegevens van Twitter diep geïntegreerd worden in de media- en analyticsgereedschappen van WPP.
WPP gaf verder aan dat de samenwerking als doel heeft om beide bedrijven in de toekomst verder te kunnen laten ontwikkelen. De samenwerking met Twitter was nodig, aangezien WPP hiervoor weinig investeerde in het sociale netwerk. WPP investeerde wel zo’n 500 miljoen dollar in AOL en Yahoo en investeerde ook ruim 200 miljoen dollar in Facebook.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024