Social Media15.05.2013

#FitchTheHomeless: Abercrombie & Fitch niet voor dikkerds, wel voor daklozen


Dikke mensen horen niet in Abercrombie & Fitch kleding, aldus de CEO van het bedrijf. Hij heeft alle kleding van zijn merk boven maatje Large uit zijn winkels gehaald en verbrand. Omdat zijn kledingmerk niet bedoeld is voor dikke of uncoole mensen maar voor slanke hipsters. Hij wil mensen met overgewicht eigenlijk helemaal niet in zijn winkels zien, alleen mooie mensen zijn welkom. Mensen zoals op hun reclameposters: blonde adonissen die paraderen met springerige cheerleaders aan hun zij.

fitchthehomeless-abercrombie-fitch-niet-.jpg
fitchthehomeless-abercrombie-fitch-niet-.jpg

En dat accepteert Greg Karber niet. Hij vind Abercrombie hierom een verwerpelijk bedrijf, maar ook omdat het alleen maar mooie mensen aanneemt, terwijl de CEO eruitziet als een trol. Daarom is hij een social media campagne begonnen met als doel het rebranden van het kledingmerk: #FitchTheHomeless. Crackrokende, bierzuipende daklozen in het straatbeeld van de wereld, dat is zijn droombeeld. Check het filmpje!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Influentials

Populaire Instagram-gebruikers kunnen geld vragen voor Reels

Instagram breidt zijn abonnementsdienst uit. Waar je eerder dit jaar een betaald abonnement kon nemen op het kanaal van een influencer. Nu wordt dit uitgebreid, want populaire Instagram-kanalen kunnen geld vragen voor Re...

Social Media15.07.2022

Populaire Instagram-gebruikers kunnen geld vragen voor Reels

​Influencer packaging: jouw merk en verpakking optimaal presenteren op social media

Influencer packaging is niet een alledaagse term die je regelmatig in de marketing voorbij hoort komen. Het is een combinatie van influencer marketing en verpakkingen. Bij influencer marketing draait alles om het perfect...

Social Media14.11.2018

​Influencer packaging: jouw merk en verpakking optimaal presenteren op social media

Identificeer je online influencers, neem een voorbeeld aan Andrélon

Het is alweer enige tijd geleden dat ik in mijn blog Identificeer je online influencers, neem een voorbeeld aan Vogue schreef over het "onontgonnen terrein van de online influencers". Hierin noemde ik als voorbeeld het '...

Social Media18.07.2013

Identificeer je online influencers, neem een voorbeeld aan Andrélon

PeerReach sinds vandaag toegankelijk voor iedereen

Meten is weten, dus zijn we allemaal naarstig op zoek naar tools, websites en andere slimme trucjes om de online invloed van mensen te beoordelen. Hoewel Klout min of meer de standaard lijkt te zijn geworden om online in...

Online13.04.2012

PeerReach sinds vandaag toegankelijk voor iedereen

Interview met toptwitteraar Michiel Veenstra

Volgens Klout, een veelgebruikt meetsysteem voor online invloed, is 3FM DJ Michiel Veenstra een van de meest invloedrijke Twitteraars van Nederland. Hoe je dat wordt en wat je daar wel en niet voor moet doen vertelt hij...

Social Media05.08.2011

Interview met toptwitteraar Michiel Veenstra

Verder lezen over YouTube

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube Premium wordt zowel voor solo-gebruikers als Family-afnemers duurder. Het geldt bovendien niet alleen voor YouTube Premium.

Video20.09.2024

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

YouTube wil meer de social media-kant op. Het introduceert Communities, een soort Facebook-groepen voor kanalen.

Social Media19.09.2024

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

Al een nummer van fake-Drake gehoord? Reden voor het platform om nieuwe tools te introduceren om deepfakes te herkennen en tegen te werken.

Artificial Intelligence06.09.2024

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

YouTube hoopt ermee te voorkomen dat jongeren doomscrollen en urenlang video’s kijken waar ze psychische problemen door krijgen of deze verergeren.

Video05.09.2024

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie