De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
#Music is meer dan een hashtag, het is de naam van Twitters eigen muziekapp. De app is nog niet te downloaden in Nederland, maar de webversie zou het wel moeten doen.
De app gebruikt tweets en trending topics zodat het niet alleen weet wat onder jouw volgers de populairste songs zijn, maar ook aanstormend talent detecteert. Ook kun je muzikanten volgen en voorproefjes krijgen van hun muziek. Abonnees van Rdio en Spotify kunnen inloggen via accounts om de volledige versies te horen.
Het is een voorbeeld van hoe sociale media steeds dieper verweven raken in entertainment en nieuws. LinkedIn als tijdschrift, Facebook als krant, Twitter als radio. Twitter zegt geen geld te willen verdienen aan de muziek zelf, maar consumenten waarvan de muziekvoorkeuren bekend zijn, zijn uiteraard interessant voor adverteerders.
Volgens CNET is #Music ook een vriendelijke app voor de muzikanten zelf omdat het hen meer controle geeft over hun zichtbaarheid in de dagelijkse toevloed van nieuwe muziek. “Dit is een manier voor artiesten om zichzelf te profileren,” aldus Rachel Masters, oprichter van Red Magnet Media.” Daarbij gaat het wellichter sneller om via een app ontdekt te worden, dan een community op te bouwen vanaf nul.
Verder lezen over Muziek
Online07.10.2024
Commercieel uitzenden van muziek moet betaald worden
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Lifestyle03.07.2024
Dit zijn 4 tips om je gehoor te verbeteren
Entertainment11.06.2024
Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify
Entertainment06.06.2024
Documentaire ‘Tomorrow is a Mystery’ over de diepere betekenis van festivals
Automotive15.05.2024
Deze Nissan is een karaokelounge op wielen
Online03.04.2024