De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag lanceert Facebook ‘partner categories‘, een manier voor marketeers om zelf advertenties op bredere categorieën gebruikers te kunnen richten. Zo kan een autodealer nu zijn advertenties richten op mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto en in de buurt van de autodealer wonen. Tot nu toe kon de autodealer zich alleen richten op locatie, omdat dat via Facebook gedeeld is. Nu, met ‘partner categories’, kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gekocht.
‘Partner categories’ gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. ‘Partner categories’ werkt namelijk op dezelfde manier als de traditionele manier van Facebook-targeting werkt: de adverteerder weet alleen de grootte van zijn publiek en heeft geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers.
Eerder dit jaar schreef Facebook al een stuk over privacy en deze nieuwe manier van targeting. Meer hierover is te lezen in een uitgebreid artikel van de Wall Street Journal.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024