Social Media11.04.2013

Facebook lanceert ‘Partner Categories’


Vandaag lanceert Facebook ‘partner categories‘, een manier voor marketeers om zelf advertenties op bredere categorieën gebruikers te kunnen richten. Zo kan een autodealer nu zijn advertenties richten op mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto en in de buurt van de autodealer wonen. Tot nu toe kon de autodealer zich alleen richten op locatie, omdat dat via Facebook gedeeld is. Nu, met ‘partner categories’, kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gekocht.

‘Partner categories’ gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. ‘Partner categories’ werkt namelijk op dezelfde manier als de traditionele manier van Facebook-targeting werkt: de adverteerder weet alleen de grootte van zijn publiek en heeft geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers. 

Eerder dit jaar schreef Facebook al een stuk over privacy en deze nieuwe manier van targeting. Meer hierover is te lezen in een uitgebreid artikel van de Wall Street Journal.

facebook-lanceert-partner-categories.jpg
facebook-lanceert-partner-categories.jpg

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads