De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter verwacht in 2014 ongeveer 1 miljard dollar te verdienen aan advertenties, terwijl ze dit jaar 583 miljoen dollar verwachten. Dit zijn de geschatte gegevens van onderzoeksbureau eMarketer. De nieuwe getallen wijken ongeveer 20 procent af van de schattingen die vorig jaar september naar buiten kwamen. Meer dan de helft van de advertentie inkomsten van Twitter dit jaar zijn afkomstig van mobiele advertenties.
Voor 2015 is de verwachting dat het bedrijf ongeveer 60 procent van alle inkomsten zal genereren vanuit mobiele platformen. Twitter richt zich steeds meer op mobiele advertenties omdat hun product voornamelijk wordt gebruikt via mobiele apparaten. Het is voor het bedrijf ook steeds eenvoudiger te worden om cross-platform advertenties te kunnen aanbieden.
Het sociale netwerk proeft ook de voordelen van de inspanningen van de concurrentie, zoals Google en Facebook, om adverteerders enigszins te dwingen om meer te investeren in mobiele advertenties. In 2011 had Twitter amper inkomsten van mobiele platformen. Afgelopen jaar verdiende het 138,4 miljoen euro dankzij mobiele advertenties.
Verder lezen over Twitter
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024