Met de nieuwe dienst Pingage kunnen berichten op Pinterest op een eenvoudige manier geoptimaliseerd worden. Dankzij fanatieke gebruikers die al hun ideeën en andere afbeeldingen delen via de website, veroorzaakt Pinterest na Yahoo, Bing en Twitter het meeste dataverkeer naar andere websites. Het probleem is echter dat ze nog geen mogelijkheden hebben om te adverteren op de website en met de onlangs gelanceerde analyticstool komen ze ook nog niet heel ver. Pingage kan de oplossing zijn voor dit probleem
Het experimenteren wat nou precies werkt om te delen via Pinterest is het belangrijkste bij Pingage. Pinage gebruikt een speciaal algoritme om te bepalen wat de beste tijd is om iets te plaatsen op de website en bekijkt ook de relevante resultaten voor een bepaalde pin. Elke pin krijgt een Engagement Box waardoor de pinner aangemoedigd wordt om te volgen, klikken of te kopen via Pinterest.
Klanten zullen ook speciale verslagen krijgen waarmee bepaald kan worden hoe ze het aantal volgers, unieke bezoekers en verkoop kunnen laten stijgen via hun campagnes. Pingage is opgericht in oktober vorig jaar en wordt gerund door CEO Michael Wohlschlaeger, die het hele platform gemaakt heeft voor een vorige startup. Het bedrijf vertelde dat ze hun tool al hebben uigetest op de Fortune 500-merken en enkele kleinere merken. Één klant, Skinny Mom’s CEO Brooke Griffin, vertelde dat het verkeer op haar website groeide van 100.000 maandelijks views naar meer dan 1,5 miljoen in amper zes maanden tijd.