De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Sociale netwerksite Pinterest is bezig met de uitrol van nieuwe gereedschappen waarmee bedrijven een betere basis hebben om geld te verdienen aan de content die ze leveren op de website. De nieuwe functie staat bekend onder de naam Pinterest Web Analytics en geeft website-eigenaren inzicht in hoe mensen omgaan met ‘pinnen’ die afkomstig zijn van hun websites. De startup zal de functie gratis aanbieden via hun website.
Het doel van de nieuwe functie is om websites te helpen begrijpen waarom de inhoud van hun websites mensen op Pinterest aanspreekt. Op Pinterest houden gebruikers online prikborden bij van afbeeldingen en foto’s met verschillende thema’s, zoals reizen, design en sport. De website was in januari de 38e meest bezochte website onder Amerikaanse internetgebruikers, met ongeveer 30 miljoen unieke bezoekers volgens onderzoeksbureau comScore.
Pinterest heeft momenteel geen inkomstengenererende reclames op de website, maar retailers en grote merken zoals The Gap en Dell gebruiken de website steeds vaker om hun producten te promoten. Met het toevoegen van deze functie lijkt Pinterest de goede kant op te gaan om het sociale netwerk te monetiseren.
Verder lezen over Pinterest
Social Media17.04.2023
Lemon8: alles wat je moet weten over dit nieuwe social medium
It's all in the algoritmeSocial Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Social Media06.04.2022
Pinterest strijdt tegen nepnieuws over klimaatverandering
Metaverse24.02.2022
Augmented reality-optie in Pinterest is net IKEA
Social Media10.11.2021
Zo is Pinterest voor bedrijven heel interessant
Social Media03.11.2021
Pinterest – Deel 2: Zo gebruik je Pinterest
Social Media27.10.2021
Wat is Pinterest en wat kun je ermee?
Social Media08.07.2021