Social Media28.02.2013

Shazam: ’tv-advertenties zullen onze belangrijkste inkomstenbron worden’


shazam-tv-advertenties-zullen-onze-belan.jpg
shazam-tv-advertenties-zullen-onze-belan.jpg

Het is lang geleden dat Shazam slechts een nuttige app was om muziek te identificeren of zoals ze het zelf noemen, taggen. In 2013 is het bedrijf bezig met een serieus plan om ook televisieshows en advertenties te kunnen taggen. Onlangs maakte de dienst bekend dat ze 300 miljoen gebruikers hadden. Een indrukwekkend getal, maar niemand weet wat het actieve gebruikersaantal is. 

In een interview met The Guardian tijdens het Mobile World Congress in Barcelona sprak marketing vice-voorzitter David Jones over deze statistieken, maar ook over de manier hoe Shazam aan geld denkt te komen in 2013. “20% of all iPhones in the US used Shazam last month, and in some European countries like France, Germany and the UK we’re seeing closer to 30% or 40%. And we’re currently adding at least 2m new users a week, and more than 3m some weeks.”

Volgens het interview staat Shazam als second-screen content centraal in de televisiewereld. Op dit moment betalen merken aan Shazam om hun tv-advertenties interactief te maken: ze voegen een call-to-action toe aan de advertentie waardoor mensen de advertentie kunnen taggen. Shazam levert vervolgens extra informatie die bij deze advertentie hoort. Momenteel heeft het bedrijf ongeveer 200 campagnes voor meer dan 140 merken. “For the time being, second-screen is supporting the ads on the first screen, but there will come a time when second-screen revenues start to become significant enough that the television networks and advertising sales groups will really start to take notice.” vertelt Jones. “While we’re making a ton of money now, compared to the billions of advertising that the networks sell, it’s a smaller thing. That’s the opportunity.”

...

Verder lezen over Shazam

Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht

Niet van de DutchCowboys-redactie persoonlijk, maar voor iedereen op de wereld tezamen heeft Shazam al 100 miljard nummers opgezocht.

Online20.11.2024

Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht

​Shazam vindt maandelijks 1 miljard nummers

Er worden elke maand meer dan 1 miljard songs herkent door Shazam. De herkenningsdienst voor muziek schijnt deze maand het vijftig miljardste nummer te hebben opgesnord, zegt Apple volgens 9to5Mac. Shazam Hoor je een go...

Technology18.06.2021

​Shazam vindt maandelijks 1 miljard nummers

​De overname van Shazam door Apple is afgerond

Apple heeft vandaag aangekondigd dat de overname van Shazam is afgerond. Shazam is een van de populairste en best beoordeelde muziekapps ter wereld, die wereldwijd door honderden miljoenen mensen wordt gebruikt. Apple e...

Mobile24.09.2018

​De overname van Shazam door Apple is afgerond

Shazammen om een proefrit te maken met de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen voorbij ziet komen op televisie, online of out-of-home, kan die Shazammen (audio- of visue...

Advertising19.06.2018

Shazammen om een proefrit te maken met de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter

Apple neemt Shazam over, maar waarom?

Apple is volgens berichten de overname van Shazam aan het afronden. De app die je muziek, films en series laat vinden met wat geluid er van wordt blijkbaar overgenomen door Apple voor rond de 400 miljoen dollar. Dat lijk...

Online11.12.2017

Apple neemt Shazam over, maar waarom?

Google Assistent kan vanaf nu ook Shazam’en

Het trucje is er al jaren vanaf, maar heel af en toe is het handig om Shazam paraat te hebben. Als je ineens een nummer hoort waar je van móet weten wat het is moet je snel op zoek naar waar Shazam is gebleven om te kun...

Online07.11.2017

Google Assistent kan vanaf nu ook Shazam’en

Shazam wil augmented reality-expert worden voor andere bedrijven

Shazam alweer bijna vergeten? Wij ook, ondanks het feit dat de app het heel goed doet. De muziekherkennings-software is inmiddels al geëvolueerd naar een platform om muziek te ontdekken, maar nu gaan ze nog een stapje v...

Marketing06.03.2017

Shazam wil augmented reality-expert worden voor andere bedrijven

Shazam heeft 1 miljard downloads

Het gaat goed met Shazam. Het bedrijf maakt eindelijk winst onder de streep én de muziekherkenning-app heeft inmiddels de mijlpaal van 1 miljard downloads bereikt. Dat laatste geholpen door het feit dat de app inmiddels...

Nieuws01.10.2016

Shazam heeft 1 miljard downloads

App maakt ook eindelijk winst