Dat Twitter invloedrijk is, bewees het sociale netwerk zondag maar weer tijdens de uitreiking van de Academy Awards. Massaal werd er getweet over de Oscars, ook door celebrities op de rode loper. Ze gebruikten allerlei hashtags en de link tussen Twitter en de televisie was meteen gelegd. Deze waardevolle connectie is ook de investeerders van Twitter opgevallen. De afgelopen weken voltooide het bedrijf verschillende private transacties waarmee de waarde van het bedrijf wordt geschat op 9 à 10 miljard dollar.
Dat is vrij opmerkelijk, aangezien Twitter erg veel moeite heeft om geld te verdienen aan de website. Vaak bieden ze ‘gesponsorde tweets’ en ‘gesponsorde trending topics’ aan voor adverteerders waardoor deze in het zicht komen van meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Toch lijkt het te werken. Volgens onderzoeksbureau eMarketer zou de verwachte winst van Twitter in 2014 uit moeten komen op 808 miljoen dollar, maar kenners denken dat Twitter de één miljard wel zal gaan passeren.
Dennis Berman van The Wall Street Journal twijfelt aan de echte waarde van Twitter. Ondanks Twitter het afgelopen jaar meer dan 40% nieuwe gebruikers wist te verwelkomen, valt het sociale netwerk in het niet wanneer het vergeleken wordt met concurrent Facebook. Volgens hem moet Twitter nog veel doen om verder te komen, aangezien buitenlandse concurrenten in een sneltreinvaart groeien.