Vorig jaar won NewYork.nl de eerste Facebook Community Award. In dit artikel kijken we wat de Award de pagina heeft gebracht en wat andere pagina’s hiervan kunnen leren. Eric Lang (eigenaar van de pagina) vertelt wat er sindsdien is gebeurd en welke stappen hij heeft gezet. Ondanks de 400% groei in Likes, van 7.000 naar ruim 25.000 fans, wil hij zijn Talking About This- percentage (TAP) nog gemiddeld op 15% – 20% houden.
Het doel is om zo’n 50 tot 100 nieuwe fans aan de pagina toe te voegen. Eric geeft aan: “Een enkele keer plaatsen we gericht een advertentie op een pagina waar de doelgroep zich op dat moment bevindt. Maar fans weten onze pagina zelf heel goed te vinden.”
De Facebookpagina van NewYork.nl wordt voornamelijk ingezet om een indruk te krijgen wat er speelt bij de fans. Mensen kunnen in een vertrouwde omgeving vragen stellen over New York. Ze besteedden genoeg tijd op Facebook, dus het is mooi om daar een stukje van mee te pakken.
Maar eerlijk is eerlijk, Eric heeft de fanpagina ook om zijn eigen website (waar je tickets voor events, hotels en uitjes, etc. kunt boeken) onder de aandacht te brengen. Zonder te commercieel over te komen. En dat werkt, omdat ongeveer 50% van de mailtjes die voorbij komen van de Facebookpagina afkomstig zijn. Mede door goede webcare en adequate reacties, zijn mensen dan sneller geneigd iets bij je aan te schaffen.
“Natuurlijk zijn er in de afgelopen 9 maanden de nodige trends de revue gepasseerd, zoals Facebook Offers. Tuurlijk, soms gooi ik er ook een dag een paar euro’s tegenaan om een Offer uit te zetten. Maar echt nodig vind ik het niet,” zegt Eric.
“Een andere mooie toevoeging van Facebook is de mogelijkheid om doelgroepen te creëren. Op deze manier kan ik bepaalde berichten of specifieke aanbiedingen heel concreet wegzetten bij de juiste doelgroep, zonder dat je anderen ermee lastig valt. Zo zorgen we er voor dat de Gossip Girl tour wel wordt aangeboden bij vrouwen van 25+, maar dat mannelijke 50+ zich kunnen aanmelden voor een andere hop-on, hop-off tour.”
Sinds enige tijd heeft NewYork.nl ook Facebookpagina’s in Frankrijk, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Eric geeft aan dat Frankrijk het goed doet, Canada is veel moeilijker om Likes te krijgen. “Fans reageren er ook bijna nooit op een post. Daar heerst een hele andere Facebookcultuur,” geeft Eric aan.
Net als vorig jaar onderzoekt TNS NIPO ook in 2013 welke Facebookpagina de beste van Nederland is. Het onderzoek is dit keer breder van opzet en er worden meer resultaten verzameld. Aanmelden kan tot 13 januari via de website van Fanpage Award 2013.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over New York
Gaming08.06.2023
Oef: Diablo 4-reclame in New York is nogal ongemakkelijk
Media21.11.2017
Deze bizarre foto’s maken Madurodam van het echte New York
Events01.05.2017
Acer toont weer veel nieuwe producten in New York
Veel aandacht voor 'advanced thermal technologies'Coffee corner21.12.2015
Mariah Carey komt met nieuw Kerstnummer!
Video10.12.2015
Amsterdamse winkel gecopypaste naar NewYork
Advertising02.10.2015
Ad blockers in iOS besparen je tijd en geld
Mobile25.06.2015
Google geeft New York gratis wifi, meer steden volgen!
Entertainment13.06.2015