Social Media05.01.2013

Populairste Chinese social media merkverhalen in 2012


populairste-chinese-social-media-merkver.jpg
populairste-chinese-social-media-merkver.jpg

De Chinese markt vastleggen is de droom van iedere marketeer. Meer dan een miljard potentiële klanten in een nieuwe en groeiende open samenleving die steeds sneller groeit en verzadigd raakt met nieuwe merken. We kunnen wel zien waar iedereen geïnteresseerd in is. Jeremy Webb (@thepekingorder), mede-voorzitter van de afdeling Social bij Ogilvy Beijing, verscheen onlangs met de top 10 populairste merkverhalen op Weibo, de Chinese variant van Twitter. 

Het meest gedeelde bericht afgelopen jaar in China was eentje van de Olympische Zomerspelen. Een advertentie van Nika met een bericht over eerlijkheid, refererend naar het feit dat veel Chinese inwoners geloofden dat de Londense officials nadelig waren ten opzichte van Chinese atleten. Ook in China is ‘damage control’ één van de belangrijkste dingen.

De social media strategie voor merken die zich willen uitbreiden in China is enigszins ongebruikelijk. Een paar belangrijke punten:

– Speel in op het nationaal gevoel van de consument;
– Maak gebruik van pop culture trends;
– Gebruik een speelse toon als het mogelijk is;
– Speel met items die ingaan op andere advertentiecampagnes;
– Wees niet bang om risicovolle grappen te maken. 

...

Verder lezen over China

Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken

Chinezen zetten de laatste dagen video's online van auto's die rare bollingen hebben. Wat gebeurt er?

Automotive12.08.2024

Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox

Infoblox heeft een belangrijke doorbraak geboekt in onderzoek naar cybercriminaliteit met de onthulling van een groep cybercriminelen, die de naam "Vigorish Viper" heeft gekregen. Dit is een Chinees georganiseerd misdaadsyndicaat dat gebruikmaakt van geavanceerde technologie om te profiteren van de wereldwijde illegale sportgokindustrie ter waarde van $1.700 miljard. Het syndicaat heeft ook banden met witwaspraktijken en mensenhandel operaties in heel Azië. Deze ontdekking van Infoblox betekent een belangrijke mijlpaal in de voortdurende strijd tegen wereldwijde cybercriminaliteit door middel van DNS-intelligentie.

Cybercrime25.07.2024

Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox

banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrie
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware

Een nieuwe rechtszaak tegen Temu stelt dat het Chinese platform er aantoonbaar ver in gaat: het zou je tekstberichten op je telefoon meelezen.

Cybercrime01.07.2024

Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2024 ruim €9 miljard online uitgegeven, een groei van 3% t.o.v. Q1 2023. Het aantal online aankopen nam iets af (-3%) naar ruim 85 miljoen. Wel wordt er meer gekocht bij buitenlandse webshops; zowel het aantal aankopen als de bestedingen cross-border zijn toegenomen

Online01.07.2024

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt

Temu is een populaire app, maar de winkel blijft maar onder vuur liggen door security-experts.

Gadgets06.06.2024

Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt

Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai

Tech in Asia22.05.2024

Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Shein, het bekende Chinese online warenhuis, moet zich aan de strenge regels van de EU gaan houden en dat betekent: oppassen met nepperij.

Online26.04.2024

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels