De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Chinese markt vastleggen is de droom van iedere marketeer. Meer dan een miljard potentiële klanten in een nieuwe en groeiende open samenleving die steeds sneller groeit en verzadigd raakt met nieuwe merken. We kunnen wel zien waar iedereen geïnteresseerd in is. Jeremy Webb (@thepekingorder), mede-voorzitter van de afdeling Social bij Ogilvy Beijing, verscheen onlangs met de top 10 populairste merkverhalen op Weibo, de Chinese variant van Twitter.
Het meest gedeelde bericht afgelopen jaar in China was eentje van de Olympische Zomerspelen. Een advertentie van Nika met een bericht over eerlijkheid, refererend naar het feit dat veel Chinese inwoners geloofden dat de Londense officials nadelig waren ten opzichte van Chinese atleten. Ook in China is ‘damage control’ één van de belangrijkste dingen.
De social media strategie voor merken die zich willen uitbreiden in China is enigszins ongebruikelijk. Een paar belangrijke punten:
– Speel in op het nationaal gevoel van de consument;
– Maak gebruik van pop culture trends;
– Gebruik een speelse toon als het mogelijk is;
– Speel met items die ingaan op andere advertentiecampagnes;
– Wees niet bang om risicovolle grappen te maken.
Verder lezen over China
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024