In september kwam LinkedIn met Endorsements. Het idee hierachter was dat mensen geen moeite hoefden te doen om een Recommendation te schrijven bij iemand en dat ze hun voorkeur konden verduidelijken door een vakje aan te klikken. Een beetje vergelijkbaar met de ‘Like’-knop van Facebook. Endorsements werden een groot succes. LinkedIn vertelde dat er meer dan 550 miljoen Endorsements zijn gegeven en dat er 10 miljoen per dag worden gegeven. Dit aantal heeft LinkedIn’s engagement fors verhoogd.
Toch is er een nadeel te noemen aan de Endorsements. Veel mensen worden overspoeld met Endorsements in hun inbox. Veel LinkedIn-gebruikers hebben nu tientallen Endorsements op hun profielen in verschillende categorieën. Dit kan betekenen dat veel mensen een Endorsement geven met de hoop dat ze er eentje terugkrijgen.
Ook laat dit zien dat de meeste Endorsements alleen maar bedoeld zijn om de aandacht van een gebruiker te wekken. Wanneer iemand op zoek is naar een baan, proberen ze zoveel mogelijk Endorsements te scoren. Dit is ook de reden dat werknemers de Endorsements steeds minder serieus beginnen te nemen, aangezien ze zo makkelijk te verkrijgen zijn.