De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In september kwam LinkedIn met Endorsements. Het idee hierachter was dat mensen geen moeite hoefden te doen om een Recommendation te schrijven bij iemand en dat ze hun voorkeur konden verduidelijken door een vakje aan te klikken. Een beetje vergelijkbaar met de ‘Like’-knop van Facebook. Endorsements werden een groot succes. LinkedIn vertelde dat er meer dan 550 miljoen Endorsements zijn gegeven en dat er 10 miljoen per dag worden gegeven. Dit aantal heeft LinkedIn’s engagement fors verhoogd.
Toch is er een nadeel te noemen aan de Endorsements. Veel mensen worden overspoeld met Endorsements in hun inbox. Veel LinkedIn-gebruikers hebben nu tientallen Endorsements op hun profielen in verschillende categorieën. Dit kan betekenen dat veel mensen een Endorsement geven met de hoop dat ze er eentje terugkrijgen.
Ook laat dit zien dat de meeste Endorsements alleen maar bedoeld zijn om de aandacht van een gebruiker te wekken. Wanneer iemand op zoek is naar een baan, proberen ze zoveel mogelijk Endorsements te scoren. Dit is ook de reden dat werknemers de Endorsements steeds minder serieus beginnen te nemen, aangezien ze zo makkelijk te verkrijgen zijn.
Verder lezen over LinkedIn
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023