De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
2012 kan de boeken in als een gemengd jaar voor Facebook. Ze behaalden superieure successen op het gebied van marketing, verbeterde hun aanwezigheid op het mobiele vlak en ze behaalden meer dan één miljard actieve gebruikers. Anderzijds deden ze het niet erg goed op de beurs, lieten bedrijven Facebook al snel links liggen en natuurlijk de voortdurende klachten over het beschermen van de privacy.
Maar als er één gebied is waar Facebook domineert ten opzichte van andere sociale netwerken is het wel als middel voor gebruikers om te praten over producten, wat als goed nieuws kan worden beschouwd voor Mark Zuckerberg in 2013. Een survey onder Amerikaanse Facebook-gebruikers van 8thBridge laat zien dat niet alle respondenten social media gebruiken om te praten over producten, maar degene die dit wel doen, kiezen massaal voor Facebook.
Ruim 63 procent gaf aan dat ze Facebook gebruikten om producten te delen en service-informatie te delen met hun vrienden, ten opzichte van 25 procent op Twitter en 22 procent op Pinterest.
De studie liet ook zien dat ongeveer 31 procent van de respondenten totaal geen social media gebruiken om te praten over productinformatie. Hoewel het onderzoek niet echt representatief is voor alle gebruikers op Facebook, geeft het wel een positieve stijgende lijn aan.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024