Amerika zette de eerste stap op de maan, Nederland heeft de eerste tweet de ruimte in geschoten. Cartoonist Kakhiel krijgt eeuwige roem voor het bericht dat hij op 6 november jl. op Twitter plaatste. De tweet: Retweet als je ouders nog maagd zijn is op 12/12/12 de lucht ingegaan en bereikte vandaag rond 11.00 uur de stratosfeer. De tweet van Kakhiel, wiens identiteit niet bekend is, werd als beste bekroond op de Delen als een Baas website. Met de Delen als een Baas campagne is Vodafone Prepaid+ op zoek gegaan naar de meest onzinnige, grappige tweets om de online creativiteit en het deelgedrag van jongeren te vieren.
Kakhiel zelf blijft er nuchter onder: “Hoe ik op die tweet gekomen ben? Euhm, meestal als ik in bed lig en niet kan slapen, dan verveel ik me en ga ik dit soort dingen tweeten.” De tweet (in een gouden lijstje) die, samen met een Gopro camera en een gps apparaatje, aan een weerballon werd bevestigd, bereikte uiteindelijk een hoogte van 32 kilometer, waar het zo’n -60°C is.
Om jongeren naar hartenlust te kunnen laten delen, startte Vodafone begin november met de campagne ‘Delen als een Baas’ (#delenalseenbaas). Vodafone wil met de campagne het gebruik van social media via de mobiele telefoon stimuleren. “We merken dat jongeren steeds meer delen,” zegt Bart Hofker, directeur Consumentenmarkt bij Vodafone.