De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijd en energie steken in social media in de huidige markt is lef hebben. Zeker als je in de logistiek zit. Het is dan ook niet zo gek dat de helft van deze ondernemers aangeeft helemaal geen tijd te hebben voor social media. Ze twijfelen over het nut en geven aan onvoldoende kennis te hebben. Opsteker: 1 op de 8 gebruikers haalt er al nieuwe opdrachten uit. Dit blijkt uit recent onderzoek onder 566 deelnemers uit de logistiek.
Steeds meer bedrijven in de B2B markt realiseren zich dat investeren in klantrelaties loont, ook al zitten deze klanten minder online. Heb je eenmaal contact, dan levert het in de regel per klant ook meer op dan in de B2C markt. Bedrijven willen naast meer bekendheid dan ook vooral investeren in hun relaties via social media. Linkedin is hierbij het meest populair, gevolgd door Facebook. Directe sales heeft een betrekkelijk lage positie binnen de nagestreefde doelen.
En levert het ook wat op? Voor twee derde van de gebruikers wel. Hiervan meldt 41% dat ze nu bekender zijn en 35% dat ze meer relaties hebben. Een derde heeft nieuwe ideeën opgedaan. Eén op de acht heeft door social media extra opdrachten binnengehaald. Een derde ziet nog geen resultaat.
Hekkensluiter
Het is niet verrassend dat zakelijke dienstverleners (zoals adviseurs in de logistiek) met een gebruik van 80% duidelijk koploper zijn. Ook door verladers wordt social media relatief vaker ingezet. Daarbij hebben groothandelsbedrijven (57%) een streepje voor op productiebedrijven (52%). Vervoerders en logistieke dienstverleners hebben social media nog niet massaal omarmd. Zij zijn hekkensluiter met 41%. Vooral de grotere bedrijven maken op dit moment gebruik van social media. Bij de kleinere bedrijven is de inzet nog beperkt.
Verder lezen over B2B
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthE-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024