Afgelopen jaar zijn er maar liefst 2,5 miljoen mensen geïnfecteerd met HIV. De wereld zou een stuk beter worden zonder HIV. Durex weet dat ze een product produceren waarmee HIV in bijna alle gevallen voorkomen kan worden. Met hun nieuwe hashtag campagne op Twitter doneren ze bij elke tweet met de hashtag #1Share1Condom een condoom. De campagne is gisteren begonnen en is bedacht in het kader van World Aids Day op 1 december.
Volgens The Huffington Post is de waarde van één tweet gelijk aan de waarde van één condoom. In een persbericht zegt Durex het volgende:
“We’ve supported the fight against HIV over the years, mainly through local projects. This year, we have decided to use our global market presence to create an initiative that will get the world talking and sharing.”
Het doel van Durex is om 2,5 miljoen condooms te doneren. Dat staat gelijk aan het aantal van 2,5 miljoen mensen die afgelopen jaar geïnfecteerd zijn geraakt met HIV. Momenteel staan ze op ongeveer 900.000 tweets en het aantal loopt alleen maar sneller op.
Ook u kunt Durex helpen om een HIV-vrije wereld te krijgen. Bekijk onderstaande video en doe mee met de campagne.