De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Black Friday ligt weer achter ons, en van bijna alle retailers (Walmart voorop) hoor je dat het een groot succes was. Mobiel verkeer naar retail sites groeide met 67%, en mobiele verkoop steeg naar 16%, dat was in 2011 nog 9,8%.
Overall is de online verkoop op Black Friday met zo’n 20,7% ten opzichte van vorig jaar gestegen. En wat heeft Twitter daar aan bijgedragen? Zip. Niks. Noppes. Nada. “A big, fat zero.“
Zo blijkt uit data van IBM, dat berekende dat shoppers die werden doorverwezen vanaf sociale media, ondermeer Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube, goed waren voor 0,34% van alle online Black Friday sales. Een daling van meer dan 35% ten opzichte van 2011. En Twitter’s bijdrage hieraan kan dus niet lager.
Tijdens het enorm gehypte Black Friday lijkt het ook logisch dat men gelijk naar een website van een retailer gaat in plaats van rond te hangen op Twitter (of een ander sociaal netwerk) op zoek naar links. Maar 0 procent? Niemand heeft geklikt op een referral link op Twitter? Het volledige rapport staat hier (PDF).
Verder lezen over IBM
Technology10.02.2023
Wat is een quantumcomputer en waarom is het interessant?
Technology04.05.2020
De toekomst van computers?
Technology25.10.2019
Google bevestigt doorbraak in kwantumcomputerkracht
Technology23.09.2019
Zijn wij drenkelingen op een houten vlot?
Technology29.10.2018
IBM koopt Red Hat voor 34 miljard dollar – maar wat is Red Hat?
Techreus koopt ander model voor de toekomstTechnology25.10.2018
Deze AI zou wel eens je nieuwe favoriete parfum kunnen bedenken
'Eau d'intelligence artificielle'Technology03.10.2018
Oordelen over vooroordelen in AI
Technology07.07.2018