Social Media14.11.2012

Sociale-mediahype bloemencorso Zundert bereikt climax


De wereldwijde hype over het bloemencorso in Zundert bereikte onlags al een voorlopige climax. Het corso stond op de homepage van de Daily Mail (Dazzling with dahlias!), een van de grootste digitale kranten ter wereld met een maandelijks bereik van meer dan 100 miljoen bezoekers.

Wie nog van mening is dat het corso oubollig en ouderwets is, mag dat natuurlijk vinden. Maar inmiddels denkt de rest van de wereld daar duidelijk anders over. Corsofoto’s zijn trending op hippe artblogs van over de hele wereld. Een greep: My modern metropolis, digitaal magazine voor kunstliefhebbers en trendspotters met een maandbereik van 2 miljoen mensen. Laughing Squid, een weblog uit San Fransisco. Lost At E Minor, een Australisch online magazine voor kunst, design en fotografie. De ‘underground art bible’ juxtapoz.com, een ‘leading montly contemporary art magazine’. Een Japanse artblog waarvan de naam niet leesbaar is. Nisha, een Israelisch design-magazine (in het Hebreeuws).

Niet alleen vanuit de hoek van kunst en design is interesse, ook een Italiaans magazine over bloemen en tuinen ‘Fiore & Foglie’ neemt foto’s over, en Exame.com, het toonaangevende economische tijdschrift van Brazilië. Twitter zorgt voor verdere verspreiding van deze hype, die eind vorige week is begonnen is en nog steeds niet uitgeraasd is.

De hype is gestart nadat de jonge corso-ontwerper Kjeld van Kuijck het wel een goed idee vond een paar foto’s op te sturen naar www.thisiscolossal.com, een artblog uit Chicago.

sociale-mediahype-bloemencorso-zundert-b.jpg
sociale-mediahype-bloemencorso-zundert-b.jpg

...

Verder lezen over Buzz

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Deze blogpost is geschreven voor Veronique d’Hooghe, sinds 2000 werkzaam bij omnichannel bureau Oxyma. Meer weten? Kom naar de sessie Unlocking customer value bij NS in Beurs van Berlage 1 juni. Verdere sessie-in...

Marketing10.05.2017

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

Heel radioland staat op zijn kop: Mattie en Wietze zijn uit elkaar. Ze zouden samen de overstap van Qmusic naar Sky Radio maken, maar Mattie blijft gewoon bij Qmusic. En Wietze? Die voelt zich verraden. En dus bemoeit he...

Social Media09.05.2017

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

De DC Daily van 8 februari 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 8 februari 2016.

Nieuws08.02.2016

De DC Daily van 8 februari 2016

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

Met meer dan 200 miljoen unieke bezoekers per maand is Buzzfeed een van de grootste en meest succesvolle contentplatforms ter wereld. Ter illustratie van dit - in meerdere opzichten - waanzinnige platform, hierbij drie...

Online19.03.2015

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Het was tijdens de gemeenteraadsverkiezigen 2014 een enorme trend: de stemfie. Zoals je vast nog wel weet is de stemfie een selfie die in het stemhokje is gemaakt. Half Nederland leek massaal in de weer te zijn met ste...

Social Media16.03.2015

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Buzzfeed is een van de snelst groeiendemediabedrijven ooit, met een maandelijks publiek van 150 miljoen en dat loopt nog steeds op, met name dankzij het ongeëvenaarde inzicht van wat mensen willen lezen of delenop Faceb...

Online21.07.2014

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

Van catbearding tot mamming, van twogging tot dog-shaming: grappige online foto’s en filmpjes zijn superpopulair en groeien dikwijls uit tot echte rages. Uit onderzoek in opdracht van Hi blijkt dat de helft van de Ne...

Online02.12.2013

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

De ultimate Halloween Prank

Het is vandaag 31 oktober.  Het zal dan ook aan weinig mensen ontgaan dat het vandaag Halloween is! Het is dé dag om mensen aan het schrikken te maken, dé dag om je baas met kop koffie en al tegen het plafond aan te l...

Online31.10.2013

De ultimate Halloween Prank