Instagram is gestart met de uitrol van profiel pagina’s zoals aangekondigd op de blog van het bedrijf. Je kunt er niet om heen, ze lijken verdacht veel op de timeline profielen van Facebook en dat is gezien de overname door ’s werelds grootste sociale netwerk niet helemaal verrassend. Hoewel de pagina’s er prima uit zien had het wel iets creatiever gemogen. Het gaat uiteindelijk om beeld.
Iedereen met een Instagram account krijgt een eigen url : instagram.com/gebruikersnaam. De uitrol van deze profielen is inmiddels begonnen. Met meer dan 100 miljoen gebruikers is Instagram de komende dagen wel even bezig. Of je een bericht krijgt is allemaal nog niet duidelijk. Je kunt in ieder geval wel zelf kijken of je profielpagina al is geactiveerd.
Instagram heeft zojuist een tijdelijke pagina gepubliceerd voor iedereen die willen checken of zijn/haar profielpagina al online is.
Niet alleen personen maar ook merken krijgen de mogelijkheid om nu nog meer met beeld te kunnen spelen. Ruim de helft van de Top 100 merken heeft inmiddels een Instagram account, hieronder een mooi voorbeeld van Nike met daaronder hun Facebookpagina. We geven het toe, het moet haast wel familie zijn !
Nike Facebook timeline
(Hattip Buzzfeed voor de Nike shots)