Social Media22.10.2012

Het geheime ingrediënt om een viraal bericht op Facebook te schrijven


het-geheime-ingredient-om-een-viraal-ber.jpg
het-geheime-ingredient-om-een-viraal-ber.jpg

Facebook is een fantastische plek om op de hoogte te blijven van nieuws, foto’s en andere berichten van vrienden en in het bijzonder is de website een eindeloze rivier om content te vinden. Maar er is ook een nadeel hiervan. Nu steeds meer bedrijven de weg naar Facebook hebben gevonden, wordt het steeds moeilijker om als bedrijf een plaatsje te veroveren in de nieuwsfeeds van gebruikers. Nu is het natuurlijk de vraag hoe bedrijven zich hier uit weten te redden en toch aandacht krijgen van de gebruikers die ze graag willen bereiken.

De eerste tip is om een advertentie simpel te houden. Gebruik een passende afbeelding die meteen aandacht trekt van de gebruiker. Gebruik een afbeelding die uniek is en die niet zomaar te vinden is op een andere website of simpelweg van Google Afbeeldingen is geplukt. Het is ook niet nodig om dure programma’s als Photoshop te gebruiken om afbeeldingen te maken, terwijl gratis online websites als PicMonkey en Pixlr dezelfde mogelijkheden hebben.

Daarnaast moet goed gekeken worden naar de relevantie en de timing van het bericht. Plaats een bericht op Facebook op het moment dat het erg druk is op de website, bijvoorbeeld tijdens verkiezingen of een belangrijke voetbalwedstrijd. Pas het bericht ook aan de gebeurtenissen die op dat moment plaatsvinden, zodat gebruikers zich er sneller aangesproken door voelen. Wanneer het bericht viraal meer is gezien dan organisch, weet men zeker dat het bericht een virale hit is geworden. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads