Social Media18.10.2012

Facebook kondigt nieuwe structuur voor Pagina’s aan


Afgelopen nacht heeft Facebook Global Pages aangekondigd, een nieuwe structuur voor Pagina’s die de beste ervaring voor klanten moet gaan bieden, aangepast aan hun locatie.

Wereldwijd komen mensen via Facebook in contact met hun favoriete merken. Global Pages biedt een nieuwe structuur voor Pagina’s, zodat gebruikers de voor hen meest relevante informatie direct kunnen vinden. De functionaliteit is beschikbaar voor iedere merk dat met Facebook werkt. 

Met deze nieuwe structuur zullen Facebook gebruikers direct doorverwezen worden naar de voor hen relevante versie van een pagina, gebaseerd op het land waar de gebruiker zich op dat moment bevindt. Zo kunnen gebruikers coverfoto’s, profielfoto’s, apps, hoogtepunten, ‘over’ informatie en nieuwsoverzicht-verhalen van Pagina’s zien die aangepast zijn aan de locatie, terwijl de pagina nog wel duidelijk onderdeel van de wereldwijde brand community blijft. De nieuwe structuur biedt voor ieder merk lokale Pagina’s voor specifieke markten (bijvoorbeeld per land of regio) en een default Pagina voor alle andere markten. Meer informatie over deze structuur:  

facebook-kondigt-nieuwe-structuur-voor-p.jpg
facebook-kondigt-nieuwe-structuur-voor-p.jpg

Een wereldwijde brand identity. Gebruikers van over de hele wereld zullen dezelfde paginanaam (eventueel vertaald in hun eigen taal) zien, hetzelfde aantal likes en dezelfde ‘recente berichten van anderen’.

– Een URL. Merken kunnen gebruik maken van één URL in alle campagnes buiten Facebook. Gebruikers zullen automatisch worden doorgestuurd naar de pagina die voor hen het meest relevant is.

– Global Insights. Admins van de hoofdpagina kunnen insights voor alle gebruikers wereldwijd zien in één overzichtelijk dashboard.

Effectief voor merken die nu nog één pagina hebben voor alle landen of juist meerdere pagina’s voor verschillende landen

Deze structuur werkt het best voor merken die in het verleden al gebruik maakten van een pagina met geo-targeted berichten, maar ook voor merken die eerder gebruik maakten van verschillende pagina’s per land of regio. Neem het team van Dove (Unilever), dat is nu overgegaan van één pagina met geo-targeted berichten naar nieuwe, gelokaliseerde pagina’s om zo wereldwijd te kunnen opereren en tegelijkertijd relevant te blijven voor lokale gebruikers.

Tegelijkertijd was het voor merken die eerst gebruik maakten van verschillende pagina’s voor verschillende landen of regio’s gemakkelijk om hun bestaande pagina’s over te zetten naar de nieuwe Global Pages structuur. Het team van Walt Disney Studio’s, dat werkte aan Frankenweenie, heeft heel gemakkelijk de pagina’s voor Frankrijk, Ierland, Italië, Spanje, het Verenigd-Koninkrijk en de Verenigde Staten ondergebracht in de Global Pages structuur. Het Holiday Inn-team en het Kit Kat-team (Nestle) haalden vergelijkbare successen bij het omzetten van hun lokale pagina’s naar het nieuwe model.

Meer inzicht

Om een nog betere lokale ervaring aan je klanten te kunnen bieden wil Facebook het voor merken gemakkelijk maken om hun publiek in ieder land te meten en om het merk af te kunnen zetten ten opzichte van andere merken die belangrijk zijn. Later dit jaar zal Facebook het aantal fans per locatie toevoegen aan de openbare API, zowel voor pagina’s die Global Pages gebruiken als voor pagina’s die dit nog niet gebruiken. Hierdoor is het makkelijker voor merken om te meten hoe iedere markt apart presteert. Doordat deze gegevens openbaar in onze API te vinden zullen zijn, kunnen merken ook makkelijker hun fan-base per land vergelijken met andere Facebook pagina’s.

Aan de slag gaan

Merken kunnen contact opnemen met hun Facebook client-partner of accountmanager om samen de best mogelijke global strategy voor het merk op te zetten. Facebook marketing solutions is hier te bereiken. 

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads