Een paar weken geleden lanceerde LinkedIn een volledig nieuw design voor bedrijfspagina’s, die voor een klein groepje pagina’s beschikbaar was gesteld. Sinds gisteren is dit nieuwe design beschikbaar voor alle twee miljoen bedrijfspagina’s waardoor ze allemaal gebruik kunnen maken van een nieuwe LinkedIn-ervaring. Één van de nieuwe opties is de Featured Update functie, waarmee bedrijven belangijke content kunnen benadrukken aan de bovenkant van hun bedrijfspagina.
Deze optie is helemaal gratis en geeft bedrijven en merken te kans om bepaalde items tot maximaal 48 uur te benadrukken. De reden van deze update is dat LinkedIn de bedrijfspagina’s als één van de belangrijkste onderdelen ziet van de gehele websites. Via deze pagina’s kunnen bedrijven op een eenvoudige manier in contact treden met hun doelgroep.
Het uiteindelijke doel is om een omgeving te creëren waarbij meren de juiste gereedschappen hebben om een goede band op te bouwen met hun leden. LinkedIn gelooft dat de nieuwe bedrijfspagina’s dit centraal stellen, mede door het feit dat een unieke bedrijfspagina zich op meer fronten kan onderscheiden ten opzichte van andere bedrijfspagina’s.