De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook blijft hard werken aan het ontwikkelen van innovatieve producten die de gebruiker helpen bij het verbinden en delen. Het sociale netwerk streeft er naar om die ervaring zo intuïtief en gebruiksvriendelijk te maken, maar tegelijkertijd hebben mensen soms wat hulp nodig.
Daarom kwam Facebook in 2007 al met het helpcentrum. De plek om antwoorden te vinden op duizenden vragen over verschillende onderwerpen, variërend van taggen tot Timeline tot advertenties. Feedback van gebruikers is erg belangrijk en zorgt ervoor dat de producten steeds begrijpelijker worden. Vandaag lanceert Facebook een nieuw ontworpen Helpcentrum, dit moet het voor gebruikers makkelijker maken om antwoorden te vinden.
Nieuw aan het helpcentrum is:
* De homepage heeft nu zes hoofdonderwerpen. Onder andere vind je een link naar wat er nieuw is op Facebook, hier vind je een overzicht van onze nieuwe diensten en producten. Ook vind je een link naar de Privacy Basics, die je informatie geven over hoe delen en het controleren van het delen op Facebook werkt . We kunnen deze onderwerpen aanpassen aan de persoon en aan de de hand van de manier waarop iemand Facebook gebruikt. Bijvoorbeeld als je niet ingelogd bent op Facebook zouden we informatie kunnen laten zien over hoe je een profiel kunt aanmaken of over hoe je je Facebook wachtwoord kunt resetten.
* We hebben een lijst samengesteld van veelgestelde vragen en een lijst van top Facebook Pagina’s die je kunt lijken om op de hoogte te blijven van onze laatste tip en aankomende aankondigingen.
“We denken dat dit nieuwe ontwerp ervoor zal zorgen dat je sneller een antwoord op je vragen vindt. De komende maanden zullen we het helpcentrum blijven verbeteren.“
Support Dashboard
Verder kondigt Facebook vandaag ook aan dat het Support Dashboard nu wereldwijd voor alle gebruikers beschikbaar is. Het is een een tool ontworpen om alles wat je hebt gemeld te volgen.
Zodra je iets rapporteert via de rapporteer links zal dit te zien zijn op het Support Dashboard onder de accountinstellingen. Van daaruit is te zien wanneer de melding in behandeling is genomen, welke actie Facebook heeft ondernomen en waarom.
De meldingen die worden gemaakt maken het voor het Facebook team gemakkelijk om snel en effectief beledigende inhoud te verwijderen van Facebook. “We hopen dat dit inspireert om meer strafbare content op Facebook te melden.“
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024