Twitter heeft officiëel toestemming gegeven aan publishers om hun Twitte-achtergrond te gebruiken als adverteerruimte. De website AdAge vertelt dat Twitter bevestigd heeft dat het niet tegen de regels is om te adverteren via je achtergrond of via je tweets. Een woordvoerder van Twitter vertelde het volgende: “The space is the user’s to customize, and we encourage them to be clear if they are promoting something there, for money or other consideration.”
De reden dat Twitter hier antwoord op gaf, had te maken met de achtergrondverandering van het Twitter-account People StyleWatch, wat een onderdeel is van Time Inc. Op de ahtergrond is een advertentie te zien voor Jergens Daily Moisture. De meeste bedrijven op Twitter gebruiken hun achtergrond om zichzelf te promoten door hun logo te laten zien of iets anders van het bedrijf.
Twitter heeft ook zijn eigen adverteerproducten, genaamd Promoted Products. Het staat adverteerders toe om te bieden op tweets, trends en accounts die in de timelines an gebruikers zullen verschijnen. Vaak maken ook celebrities of andere populaire accounts gebruik van deze optie, maar dan vooral om hun eigen sponsoren te promoten.