Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Flynt is KLM’s nieuwe en eerste social media V.I.P. (Very Interactive Puppet). Het eigenwijze baasje is duidelijk niet de jongste meer, slechts een meter hoog en soms een beetje onhandig, en naar zeggen kritisch en humeurig. Een personage dat vanaf nu op zijn Facebookpagina de wereld van KLM laat zien op zijn eigen(aardige) manier. Met – vaak onbedoelde – humor.
Even een paar stappen terug. Eerst iets over de KLM Social Media Hub: In Oktober 2010 startte KLM officieel met de Social Media Hub. In de hub komen verschillende disciplines samen. Klantenservice, commercie en reputatiemanagement. Ook is er een heuse Social Media Redactie. Een vier-koppige redactie verantwoordelijk voor de dagelijkse content op alle Social Media kanalen (Facebook, Twitter, Google +, Pinterest etc.).
Flynt is door de redactie zelf bedacht, zonder de hulp van een of ander fancy reclamebureau. ‘Flynt helpt ons om lastige onderwerpen bespreekbaar te maken’, zegt Bonnie Parren, een van de redacteuren. ‘Hij kan bijvoorbeeld uitvoerig onze nieuwe producten testen, bestemmingen onder de loep nemen en de organisatie van binnenuit laten zien. Op een typische Flynt-manier; licht kritisch en onhandig omdat hij net de ‘Social Media boot’ gemist heeft. Hij kan echter een boel compenseren door zijn levensevervaring en nieuwsgierige aard.’
De bedenkers en tevens het redactieteam van Flynt. Rogier Reker, Bonnie Parren en Thije Nobbe. Jasper Landsaat ontbreekt op de foto.
Flynt heeft ook een eigen Facebook-pagina (www.facebook.com/iamflynt). Hier is hij, zoals zijn functietitel (Social Media VIP, very interactive puppet) al doet vermoeden, in dialoog met zijn ‘vrienden’ en met KLM. Hij vertelt wat hem bezighoudt, wat hij bij KLM meemaakt en doet verslag van alles wat met zijn niet-alledaagse hobby’s te maken heeft, zoals sneeuwbollen verzamelen. Voor het team van Flynt ligt de lat best hoog, zij moeten hem ondersteunen en hem bijna non-stop helpen bij z’n drukke leven.
Niets menselijks is Flynt verder vreemd. Wie hem wat vraagt (in het Engels) krijgt zeker antwoord, Flynt neemt echter ook de tijd voor z’n priveleven en zal niet altijd op Facebook te vinden zijn.
Het zou dan heel goed kunnen dat je de 1 meter hoge pop een keer tegen het lijf loopt. Wellicht op Schiphol, tijdens een KLM vlucht of bij zijn eigen visvereniging ‘De Vliegende Baars’.
Eerste werkdag van Flynt op het hoofdkantoor in Amstelveen.
Wil je niks missen van Flynt? Of wil je zijn aandacht? ‘Like’ hem dan gerust.
Interactive puppet dilemma, welke avatar?
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023